Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Media Markts reabluff

Publicerad 2010-12-26 20:20:02 i Allmänt - irritationsmoment,


Media Markt, lika andra kedjor inom branchen, bluffar sina reor. Dels genom att lockvarorna
de facto inte finns tillgängliga vid reastart, även om man står först i kön, dels genom att höja
ordinarie pris för att sedan rea det. Det senare har jag ett konkret exempel på från Media Markt
i Barkarby från i går lunch.





Kvittot är från 19 december, dvs. 6 dagar innan rean startade. Wii Fit inkl. balansbrädan kostar
888 kr
. På rean är högen med Wii Fit märkt 1190 kr. Från det drar man så 20 %, och voilá:
att betala hamnar på 952 kr, dvs. 7,2% ÖVER det tidigare ordinarie priset.

Lurendrejeri, minst sagt.

Köpte ett spel och en annan grej som hade individuell prismärkning. Dels vet jag vad de kostade
innan rean (eftersom jag övervägt att köpa dem redan 19 dec), dels så är det den typ av varu-
märkning man knappast justerar i en handvändning (dvs. små prislappar på varje produkt).


Litar du på mellandagsreorna, eller reor öht? Har du koll på ordinarie pris?


.

Kommentarer

Postat av: Lotten

Publicerad 2010-12-26 23:12:17

Ja, det är illa om det är så.

Själv köpte jag en dammsugare den 23:e utan att veta om rean. Jag lät bli att öppna den och gick dit för att byta o köpa billigare... (400:- billigare är lite mkt för att bara skita i det tyckte jag).

Idag var alla slut (det fanns ett flertal kvar i torsdags em) vilket jag tyckte det var lite märkligt eftersom så många andra fanns kvar. Istället hittade jag en bättre snarlik som jag hellre ville ha och kunde köpa ett Wiispel för samma pris.

Så jag är nöjd.

Köpte du Wii fit till dig? Jag har ett och använder det alldeles för lite... Behöver ändra på det :-/

Postat av: H

Publicerad 2010-12-26 23:42:29

Men fy, vad fräckt! Visst har man haft sina misstankar, men att det var så där illa hade jag inte trott.. :-/

Åh, vad jag önskar mig ett wii fit! Är det bra?



Kram!

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2010-12-27 00:40:34

Lotten - ja, det där med att något som finns massor kvar av ena dagen plötsligt är helt slut är magiskt... Bra att du är nöjd iaf! Ja, köpte ett Wii Fit till mig, när barnen fick Wii med Mario Kart, och andra spel.



H - visst är det skrot! Har inte invigt mitt Fit än, men jag har stora förhoppningar :)



kram till dig!!!! Ses e nyårshelgen? Jag är ledig tom 10 januari

Postat av: Lotten

Publicerad 2010-12-27 10:18:46

Säg till när du kommit igång. Vi kanske kan köra gemensam utmaning? Behöver lite pepp för att använda det mer....

Postat av: Smsa Låna

Publicerad 2012-01-12 23:57:49

Måste säga att jag verkligen gillar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela