Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Midnatt råder, tyst det är i husen

Publicerad 2010-12-23 23:21:29 i Årstider/Högtider - jul,


Här har det varit fullt hus hela kvällen - syster med familj, barnen, min pappa och jag har firat mamma som fyller år idag. Mamma och Drottningen! Vi har ätit god vänerlax och därefter lingonparfait, pratat mycket och haft det mysigt.

Paketen visade sig vara färdiginslagna igår, eftersom ingen leverans via Schenker dök upp, så nu sitter jag här och tittar på granen och funderar över morgondagen. Vi hade planer på att griljera skinkan, men "di äldre" gick och la sig, och jag vill inte frånta pappa hans juluppgift :) Det är tyst och fridfullt, ljusen fladdrar stilla (hm, var kommer det draget ifrån?), granen lyser fint i sitt hörn, hyacinterna är påväg att slå ut och köpe/presentchokladen smakar helt ok.

Barnen somnade sent, alldeles exalterade över morgondagens alla begivenheter, och jag hoppas att det blir en så bra dag som de förtjänar Att inte H blir besviken.. Att de förstår att det kommer lite mer på Annandagen när vi firar hos mig.  Att de oxå förstår, som vi pratat om flera gånger, att om någon av paketen är lite större (=dyrare), så kanske det inte blir så himla många grejer.. Utan att man får vara glad för det som kommer. Men jag minns själv vilka stora förväntningar man hade, och besvikensen då det inte var ett Lundby dockhus, utan ett gör-det-själv-dockskåp som levererades julen 73, eller när det kan ha varit.

God Jul till alla vänner därute!


.

Kommentarer

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2010-12-24 01:24:28

God jul och hoppas du också får en fin jul! Kram

Postat av: malve

Publicerad 2010-12-24 09:01:05

Önskar dej en god jul!!! Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela