Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Stackars lilla sessa

Publicerad 2010-12-25 19:25:15 i Allmänt - viktigt i livet,


63% av de som tyckt till hos Aftonbladet tycker att Kungen ska avgå till förmån för kronprinsessan Victoria. Om vi bortser från monarkins vara eller inte (jag är för), så tycker jag att dessa 63% är högst elaka. Elaka mot prinsessan, som de vill ålägga ett enormt stort ansvar som regent parallellt med att hon och prins Daniel precis står i startgroparna att bilda familj. Låt Victoria får sina 3 barn och se dem alla komma upp i skolålder åtminstone, innan det blir aktuellt att axla pappas ansvar. Låt henne få vara mamma först och främst (i den mån det går som kronprinsessa) medan barnen är riktigt små. Men tvinga inte på henne ett regentskap samtidigt som hon ammar bebis och snyter snoriga näsor.


Själv tycker jag det räcker gott och väl med vanligt svenssonliv och 3 barn...


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela