Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Det är mycket nu

Publicerad 2010-02-01 21:29:16 i Allmänt - osorterat,


Mycket konstigt, bra, mindre bra. Helt enkelt mycket. Inte för mycket generellt sett. Men mycket, av olika karaktär.

I korthet:

Mitt (vårt) hus:
Försäljningen går sådär. Vi har skrivit kontrakt med köparna. Priset på huset var satt baserat på dess skick (endel att göra i källaren, dränering, etc.), och nu ska de plötsligt pruta på sitt bud. Inte aktuellt. 2:an kontaktad. Osäkerhet. Ny visning. Känns lite olustigt. Men vi har inte bråttom. Vi släpper inte huset rätt upp och ned. Inte.

P:
Vi åkte för att hälsa på P och fick inte alls träffa P som det var tänkt. Plötsligt var P inte alls sig lik, och det blev snabb färd till sjukan. Lunginflammation. Vi borde sett det komma. Inte första gången, om man så säger. Nu har P knappt 2 veckor på sig att hamna på banan igen, inför DT.

Nytt boende:
Första visningen blev inställd. Mäklaren hade missat ett läkarbesök. Idag fick jag se huset. Jag har lagt ett bud! Skicket är ungefär som förväntat, så det kom inga obehagliga överraskningar. Möjligtvis att jag fått för mig att badrummet var renoverat relativt nyligt, och därmed även stambytt, men så var inte fallet. Stambyte står föreningen för, men då måste ju badrummet renoveras. Gör helst det innan en ev flytt. Annars helt perfekt för mig och barnen! Öppen visning på söndag, innan dess vet man ju inte alls, men mäklaren ska framföra mitt bud till säljarna, förstås. Ursäkta att jag tjatar om tummar, men ni förstår nog varför :)


.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-02-01 21:46:33

Tummarna och tårna!!!

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2010-02-01 23:15:53

Håller alla tår och tummar som bara går, för P-framförallt för P, men också för husköp och husförsäljning.

Det bara ska gå!!!

Postat av: Kiki

Publicerad 2010-02-02 08:34:26

- Vilka tradiga köpare! :(

- Hoppas P kryar på sig! :/

- Håller tummarna för husköpet! :)

Postat av: Lotten

Publicerad 2010-02-02 21:43:27

tummar och tår är bokade för dig!

Postat av: Jag och mina små

Publicerad 2010-02-02 21:50:26

Tummarna hålls! Stenhårt!

Postat av: Hallakulle bygger bo

Publicerad 2010-02-03 13:10:42

Men vilka tråkiga köpare! Tur att ni inte har bråttom.

Så spännande med nya huset. Håller givetvis alla tummar och tår! Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela