Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Mitt 2010

Publicerad 2010-02-25 15:31:48 i Ny framtid - blandat,


I början på januari gjorde jag ett försök att summera 2010, sådär lite i förskott. Publicerade aldrig inlägget då, och har gjort vissa tillägg, kursivt,  innan jag nu till slut låter er tal del av mitt 2010.


Blev inspirerad här att inte bara summera 2009, utan faktiskt titta framåt. Historia är historia, och förvisso något vi kan, och bör, dra lärdom av, men den går inte att påverka. Framåt däremot, framåt kan vi påverka!

Vad säger jag om 2010 när jag tittar tillbaks om ett år? Mitt och barnens? Mina önskningar och mål. I stort och smått, och inte helt fulltständigt.

  • Vintern blev inte så lång och kall som man kunde tro när vi var i början av januari och temperaturen sjönk mot -20 vid ett flertal tillfällen - Opsi daisy, idag skriver vi slutet på februari, och inte tusan har vintern givit med sig. Kyla och än mer snö, till den grad att taken rasar in och SL står handfallna. Surprise.
  • Vi sålde vårt hus till ett pris som gav utrymme att hitta nästa bostad utan att vända på varje krona - Mmm, delvis rätt. Seg budgivning och många om och men innan kontraktet var helt i hamn. Nu hoppas vi att köparna klarar sig själva efter tillträdet...
  • Jag hittade ett lagom stort hus/radhus till mig och barnen. Hunnit fixa iordning har jag också - JAAA!!! Hittat har jag gjort, och betalat handpenning oxå. På precis det radhus jag ville ha. Glad!
  • Jag har lagt om mat- och motionsvanor och gått ner i vikt och fått bättre kondis. Mål 1 nådde jag vid påsk, nr 2 i samband med resan till Skottland under Kristihimmelfärdshelgen och slutmålet i samband med skolstart - Har faktiskt köpt årskort på SATS, så en bit påväg är jag. Har senaste tiden lyckats få till 2, bland 3, pass per vecka.
  • Allt praktiskt kring barnens växelboende funkar till barnens bästa
  • Barnen och jag har haft en skön sommar på landet
  • Jag har tillsammans med vänner gjort ett par resor både inom och utom landet
  • Jag jobbade 60% under våren, och efter sommaren gick jag upp till 100%, men jobbade kortare dagar när jag hade barnen hos mig
  • På jobbet ändrade jag delvis arbetsuppgifter och antog nya utmaningar
  • På kärleksfronten har jag gjort nya upptäckter…
  • Jag kan summera 2010 och säga att det har varit ett bra år på alla fronter!


.

Kommentarer

Postat av: Hallakulle bygger bo

Publicerad 2010-02-25 22:00:03

Härlig positiv läsning! Så skönt att läsa att du kommit upp ur den djupa gropen.

Har du möjlighet att komma hit på en fika när Kiki är här på besök? Söndagen den 14 mars?

Postat av: Mitt i Fågelsången

Publicerad 2010-02-25 22:23:32

Ja, gropen är jag ur. För det mesta. Ibland halkar jag ner, men nu har jag hittat en snabbare väg upp än jag kände till från början.



Åh, kommer jättegärna på fika! Mailar dig!

Postat av: Lotten

Publicerad 2010-02-26 15:07:58

Ser ut som ett bra år. Kul att även jag kunde inspirera lite ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela