Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Cambridge

Publicerad 2010-01-19 20:03:52 i Ny framtid - välbefinnande,


Cambridge är en gammal engelsk universitetsstad och administrativt centrum för Cambridgeshire. Staden är belägen omkring 8 mil norr om London. År 2001 hade Cambridge 108 863 invånare (varav 22 153 studenter). Genom staden flyter floden Cam, som genom en krök ringar in den medeltida stadskärnan.

 

Cambridge är även namnet på ett antal orter runt om i världen, bl.a:

 

Cambridge, Gloucestershire; Cambridge, Tasmanien; Cambridge, Ontario; Cambridge, Hants County, Nova Scotia; Cambridge, Kings County, Nova Scotia; Cambridge, Nya Zeeland; Cambridge, Idaho; Cambridge, Illinois; Cambridge, Iowa; Cambridge, Kansas; Cambridge, Maryland; Cambridge, Massachusetts; Cambridge, Minnesota; Cambridge, Nebraska; Cambridge, New Hampshire; Cambridge (village), New York; Cambridge (town), New York; Cambridge, Ohio; Cambridge, Wisconsin; Cambridge Township, Henry County, Illinois; Cambridge Township, Michigan; Cambridge Township, Minnesota

allt ovan är ett förkortat utdrag från Wikipedia

 

Dessutom är Cambridge en VLCD-kur. Den körde jag i 14 dagar med start 2 januari som ett led i att göra mig av med endel barlast. Efter 14 dagar med bara pulver har jag nu utökat till att äta middag. Proteiner och grönsaker är det som gäller denna vecka. Det har givit resultat kan jag meddela! Förutom att vågen snart byter förstasiffra så är jag mycket piggare. Inte att förakta.

 

.

Kommentarer

Postat av: Kiki

Publicerad 2010-01-19 20:50:28

WOW, bra jobbat! :) Det hade jag aldrig klarat...

Postat av: Lotten

Publicerad 2010-01-19 21:11:28

Bra jobbat!!

Jag längtar tills amningstiden är över. Då ska jag också köra kur, GR2 Control. Har också en del barlast...

Postat av: Lotten

Publicerad 2010-01-20 08:21:46

Vad duktig du är!

Postat av: Kompisen C

Publicerad 2010-01-20 10:10:39

Bra gjort! Grattis! heja på fortsättnignen!

Postat av: Kompisen C

Publicerad 2010-01-20 10:12:01

Ketondiet? Luktar du aceton ur munnen då?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela