Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Idag kom den

Publicerad 2010-01-26 00:09:45 i Allmänt - osorterat,


Cancern.

Till en person väldigt nära mig. Älskade, älskade P.

Jag gråter. Jag gråter själv. Jag gråter tillsammans med mina nära. Jag gråter och våndas och hoppas. Hoppas att den är upptäckt i tid. Ska oroligt invänta datortomografi om drygt 2 veckor. Invänta onkologens utlåtande om ytterligare 5 dagar. Strålning? Operation? Kan bara hoppas att rätt vård väntar.

Älskade P.

Varför ska det till så drastiska saker i vår närhet för att vi ska uppskatta det vi har?


.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-01-26 06:48:22

Kramar till tusen!!!!

Postat av: Kiddan

Publicerad 2010-01-26 07:00:20

Mej kära nån! Det händer lite för mycket i din värld nu tycker jag. Orättvist! Jag hade det så år 2008. Mitt värsta år någonsin. Det går över, det är en tröst. Cancer kan man klara.

Postat av: Kompisen C

Publicerad 2010-01-26 09:46:12

Stor kram till dig och till P. Been there, done that. It's not nice.

Postat av: -ME-

Publicerad 2010-01-26 10:12:40

Men åh nej, som om det inte var nog nu? Går det att våga vila lite i att det ändå blir väntan på datortomografin? Är det tokakut så blir man opererad på stört som i timmar senare... vet en sån Jag håller tummarna för P!

Postat av: pia

Publicerad 2010-01-26 18:22:13

Håller tummarna för din P. Otroligt trist vad mycket som ska drabba dig och det du har runtom, tänker på er!

Även om man ska uppskatta det man har för att ngn har det värre, så ska man tillåta sig vara ledsen för sina egna bekymmer och sorger, det går inte att mäta sorger, det finns många olika, jag har tre stora sorger i mitt liv, den senaste som var separationen, var tung, men annat har varit hemskare istället.

KRAMAR TILL ER BÅDA!

Postat av: Lotten

Publicerad 2010-01-26 21:51:37

Kramar till dig!

Postat av: Mitt i Fågelsången

Publicerad 2010-01-27 00:10:08

Tack alla goa vänner för att ni skriver så fina ord och skickar kramar. Det känns verkligen skit att detta händer, men P är vid relativt gott mod och under helgen som kommer åker jag till P för att träffas, prata och se hur det är.



Så sent som för dryga året sedan fanns inget där, och eftersom man väljer att vänta 2 v med DT så kan man ju hoppas att de bedömer det som ok att vänta lite.



/alacs

Postat av: Hanna

Publicerad 2010-01-29 15:13:15

Många kramar till dig!!

Postat av: Anna

Publicerad 2010-01-31 06:04:49

Nu tycker jag att det räcker med negativt i ditt liv!!! (Det räckte för länge sedan).

Håller tummarna för din kära vän. Stor kram!

Postat av: Karin

Publicerad 2010-01-31 20:44:51

Jag skickar en vattkoppa och en styrkekram från Norrland!

Postat av: Kiki

Publicerad 2010-01-31 23:13:44

Hoppas att du har haft en bra helg, trots allt!

Postat av: Mitt i Fågelsången

Publicerad 2010-02-01 21:00:58

Tack igen!



Livet kan ta så snabba vändningar som man inte alls anar eller tänker sig, och man står handfallen. Värmer så med er omtanke, mina vänner och cybervänner!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela