Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Ett stenkast från fyndet

Publicerad 2010-07-01 14:17:37 i Allmänt - osorterat,


Eller till och med mitt i! Mitt lilla hus är verkligen ett fynd. Inte ur ett ekonomiskt perspektiv - det är inga hus i Stockholm, men ur alla andra synvinklar! Och vi bor faktiskt ett stenkast, om man tar i, från fyndet...

Det ligger perfekt! Nära kära vänner, nära skolan, nära barnens kompisar, nära barnens pappa, nära centrum, nära naturen, nära (nåja) jobbet, nära kommunikationer, ja helt enkelt nära. Och grannarna verkar toppen! Både de i vår länga, och de lite längre bort.

Det är alldeles rätt storlek! Killarna har ett sovrum ihop. De har kamperat ihop sedan 2006, och vill så fortsätta. Åtminstone ett par år till. Sen finns det möjligheter att arrangera om. E har ett litet fint rum. Jag har ett alldeles lagomt stort rum. Vi har ett härligt stort vardagsrum/matrum/bibliotek/lekdel (E) i anslutning till köket. Ett rum på entréplanet ska bli tv-rum/gästrum på sikt. Tvättstugan är rymlig. Förråd finns så vi klarar oss. Och så en vind som sväljer resten. Tomten är i runda slängar 70 kvm, alldeles tillräckligt med gräsmatta, med tanke på att vi har allmänning i tomtens förlängning.

Det KÄNNS rätt! Barnen, som innan flytten var tveksamma, känner sig hemma. Då är jag nöjd! Då är jag hemma.


Frågan är, kan Ett stenkast från Fyndet, bli bloggens nya namn? Eller känns det B?



.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-07-01 15:58:56

Nej det är ju perfekt namn!!!! Kram

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2010-07-01 19:55:31

Och nära lillasyster!!!! va va va va?!?!?!?



Postat av: Mitt i Fågelsången - byter snart namn

Publicerad 2010-07-01 20:01:32

Maria - tack!



Lillasyster - det var du som var den som allra mest åsyftades med "nära kära"!!!!!

Postat av: Saga

Publicerad 2010-07-01 20:12:20

Nej! Inte "Ett stenkast från fyndet"! ...Du har ju hittat Fyndet!



Var tid har sin tid i livet.



Kanske "Kika in hos oss" eller "Var dag -ett nytt äventyr" eller "Mamma med 3 kids"

Postat av: Mitt i Fågelsången - byter snart namn

Publicerad 2010-07-01 20:21:20

Ett stenkast från fyndet (eller eg Fyndet) kräver kanske lite förklaring. Det är en sorts fortsättning på Mitt i Fågelsången, där jag bodde förut. Nu bor jag faktiskt ett drygt stenkast från Fyndet (både Få och Fy är områden). Därav tankarna kring namnet.

Postat av: Stina

Publicerad 2010-07-01 20:37:52

Jag tycker det lät som ett bra namn! Kör på det! :)

Postat av: kiki

Publicerad 2010-07-01 21:44:15

Vad härligt att höra att allt har blivit så bra!

och FYndigt namn... ;)

Kram!

Postat av: Karin

Publicerad 2010-07-05 12:15:36

Ett bra namn!!!!

Kör på det

Kram Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela