Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Äta ute

Publicerad 2010-06-13 20:00:52 i Personligt - barnen,


är något barnen och jag inte gör så ofta. Förutom Gyllene Måsen vet jag inte att vi faktiskt gjort det någon gång. Inte sedan pappan flyttade. Inte bara familjen medan pappan fanns med i bilden heller. Förutom på semestern, men då är det liksom ett halvt måste. Och någon gång med farmor och farfar.

Men idag var det dags. Idag gick vi till O'Learys. Ja, vi gick, då det bara tar 5-7 min ner till Centrum. Även E gick, eftersom hennes vagn var dyblöt efter att ha blivit kvar ute i skuren som kom på em. O'Learys kändes som ett bra val då det iaf kan bli lite högljutt där pga dess karaktär, och de har en uppsjö barnstolar på plats, så det känns som att man är välkommen. Att vi kan gå är ju ytterligare ett plus...

Barnen fick välja mat och dryck, och det hela gick över förväntan! DE ritade, åt, kollade fotboll (Serbien - Ghana, som vanns på ett sista-minuten-mål av Ghana) och pratade i helt normal samtalston. E sprang bara runt lite, och jag kunde så gott som helt utan avbrott njuta av en Sizzling Fajitas med kyckling, och ett glas rosé.

Popcorn och en var sin klubba avslutade besöket. På väg hem stannade vi en stund på en lekplats, och utan snack hängde de sedan på hem. Hela arrangemanget toppades med en glass ur egna frysen.

Toppen! Det gör vi definitivt om en annan dag. Mysig värre var det att ta med barnen på restaurang :)


När åt du ute senast? Och med vem??



.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-06-13 21:15:09

I fredags med alla föräldrar från Småland på food courten i centrumet. Ljudvolymen är även där perfekt för en halvt missnöjd Algot som bankar skeden högt i bordet.

Postat av: Kiddan

Publicerad 2010-06-14 08:59:02

Haha! Jag åt ute med mina barn, senast. På OLearys i Sollentuna Centrum! Och även jag förvånades av hur BRA det gick, vad bra det var med popcorn först och klubba sist :) Perfekta barnmenyer! Eftersom vi just nu inte har ngt kök och måste grilla alt hämta hem mat/gå på restaurang så kommer jag att hänga på olearys igen inom kort :)

Postat av: Kompisen C

Publicerad 2010-06-14 09:56:03

Den 1a maj åt jag och maken middag i Altstadt i München. Sauerkraut und Fleisch!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela