Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

10,4 grader i mitt närområde!

Publicerad 2010-03-07 20:29:55 i Allmänt - osorterat,


Nej, det är inte fråga om någon lokal klimatpåverkan hemma på min gata i stan. Och det är inte utetemperatur det gäller...

Kom hem efter 4 dagar hos föräldraskapet och kliver in i en igloo... Eller ja, näst intill. Det visar sig att pannan nog stannat redan på torsdagen, och aktuell rumstemperatur kl 18.30 var som sagt 10,4. Efter lite fix med pannan (inte jag, den andre ägaren), och 2 timmar senare har jag nu fantastiska 14,5 grader i köket.

Mammas förslag var att jag skulle flytta in en madrass i badrummet, som har värmegolv, men det ska nog fixa sig tills jag ska isäng :) Barnen är dock utlokaliserade till sin far, eftersom jag tyckte det var lite väl häftigt att låta dem sova i denna temperatur.

Någon som kan skicka över en liiiten whiskey som jag kan värma mig med?


Uppdatering

Kl 21.30 - 15,8 grader
Kl 22.30 - 17 grader


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela