Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Att vara barnvakt till sina barn

Publicerad 2010-03-11 22:30:07 i Ny framtid - barnen,


Ikväll är barnens pappa på jobbevent. Det är pappaperiod. Vi har en deal att vi frågar varandra först, innan vi kallar in extern barnvakt. Åtminstone jag träffar gärna mina barn under deras pappaperioder.

Men vad är det jag gör ikväll? Vilket verb?? För inte är jag väl barnvakt? Det kan man ju inte vara till sina barn?!

Har du oxå svårt med ordvalet ibland?


.

Kommentarer

Postat av: Kompisen C

Publicerad 2010-03-12 09:31:39

Jo, man är faktiskt barnvakt till sina egna när de inte bor hos en just då. Det här kanske svider, men:

så småningom kommer ni båda att ha nya respektive, och därmed vara två nya familjer, som inte har nycklar till varandras hus (det kanske ni inte har nu heller, men det finns de som har det), och byta barn varje vecka eller ännu mer sällan. Då blir man automatiskt en extern person när man inte är ansvarig. Så öva dig på ordet. Det är ju inte dumt att få vara barnvakt åt dem över huvud taget, eller hur? Det är kanske då du ska passa på att vara den där oansvariga mamman, med fredagsmys mitt i veckan, inget tjat och läxor, utan bara ... just det, barnvaktskul.

Kram!

Postat av: Kiddan

Publicerad 2010-03-13 06:22:13

Absolut inte är man barnvakt åt sina egna barn. Man får lite mer tid med dem, bonustid, men man är inte barnvakt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela