Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Dagens hjälte - uppdatering

Publicerad 2010-03-07 22:50:43 i Allmänt - irritationsmoment,


Tack för alla upprörda och tröstande kommentarer förra veckan! Hjälten verkar ha tagit allt med fattning, och verkar inte lida allt för mycket. Han har fått en chans att berätta för mormor och morfar, och det tror jag har känts bra.

Skulle velat ge er alla en uppdatering i torsdags eller fredags, med info från rektorn och ansvarig pedagog, men det enda, i princip, de har sagt hittills (vilket var i tisdags) var att de är mycket ledsna över vad som hänt, och de förstår inte hur det kunde hända. Det ska utredas internt, och en handlingsplan tas fram för att säkerställa att det inte händer igen.

Jag bad i tisdags om att omgående få en kopia på den interna dokumentationen över händelsen, samt få ta del av handlingsplanen. Man skulle kunnat tro att åtminstone dokumentationen borde varit klar och översänd senast i fredags, men så är inte fallet.

I morgon ska jag prata med rektorn. Ska hänga på telefonlåset 8.15 när hon öppnar expeditionen.


.

Kommentarer

Postat av: Mitt i Fågelsången

Publicerad 2010-03-08 09:05:59

test

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-08 10:40:05

Ja, det ska bli intressant att höra vad deras åtgärdsplan är och när i tiden en sådan kan tänkas göras. Rektorn är visst ganska busy busy nuförtiden...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela