Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Före - Sovrum

Publicerad 2010-03-29 22:15:48 i Freja - sovrum,



En titt in i sovrummet, som håller ca 12 kvm. Ingen klädkammare, till min stora sorg, men jag funderar starkt på att bygga en i innerhörnet. Syster har en klädkammare som bara tar 130 cm i bredd, så det skulle få plats... Nåja, det finns lite tid att tänka över det hela. Sa jag att rummet ska bli vitt? Men kanske att jag är lite wild och sätter färg på den "hela" långsidan, där huvudänden på sängen ska vara.


Sett från dörren. Sängen ska stå mot väggen som syns.




Om det inte blir klädkammare i övre vänstra hörnet så ska i alla fall garderoberna bytas ut.
Någon hugad spekulant? Dörr ut mot lilla hallen.


.

Kommentarer

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2010-03-30 22:07:15

Lite svårt o få uppfattning om storlek på rummet på bild, men om du känner för att få en walk-in-closet light skulle du ev. kunna sätta upp en vägg rakt ut från den långa väggen där du har tänkt ha sängen, där garderoberna står idag. Men då inte hela vägen bort till dörren och inte sätta någon dörr in utan låta det vara öppet. Gör den så bred att du får plats med hyllor på ena väggen och klädstänger på den andra och precis så att du kan gå in.

Postat av: Mitt i Fågelsången

Publicerad 2010-03-30 22:26:44

Cornelia - sovrummet är ca 3 meter brett (fönstervägg) och 4 meter djupt. Jag kommer att ha en 160 bred säng, så det lämnar ju 270 för utrymme bredvid sängen (var sida) och någon typ av garderob/w-i-c. Att ha öppet utan dörr är helt klart en idé!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela