Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Lördag 20 mars

Publicerad 2010-03-21 19:21:50 i Allmänt - vardagsliv,



  • Uppställning på Sjöhistoriska museet kl 10

  • Återvände till verkligheten efter fika vid 13-tiden. Trodde Loppan skulle sova, men hon vaknade ju i bilen

  • Lämnade av 2 söner hos Lillasyster och tog E i vagn till C för att inhandla middag

  • Tog en sväng förbi nya huset. Fortfarande gardiner och blommor i fönstren på entréplanet. Undrar om de är redo för frånträde på tisdag?

  • Hem till Lillasyster för em-fika. Stoppade E från att gå upp för trappen ungefär 128 gånger

  • Middag för hela gänget hos mig. Barnen käkade hamburgare, och Lillasyster och jag mumsade fläskfilé och ungsrostade grönsaker. Plus bea. Och rött vin. Tur att vi bor så nära så hon kan rulla hem barnen. Och sig själv.
Avslutade lördagen framför TVn. Ovanligt för att vara mig. Kan räkna TV-tiden sedan innan semestern enkelt. DH, Let's Dance (för barnens skull), Mello (även det on demand) och en och annan dokumentär. Typ. Fastnar framför datorn istället. Vet inte vad som är värst.

Vad är värst?



-

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela