Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Telefonkö

Publicerad 2010-03-14 21:36:21 i Ny framtid - Hus,


Fredells har en kökskampanj. Problemet är att jag inte kan utläsa från deras hemsida hur länge den gäller. Alltså ringde jag till Fredells idag. 5 gånger.

Nr 1 - efter 11 minuter och 47 sekunder där jag fått meddelande om att det är många som ringer och att de strax tar emot samtalet, kopplas telefonsvararen in och den låter mig veta att man inte kan lämna något meddelande.

Nr 2 - efter ca 7 minuter lyfter någon luren. Yes, tänker jag. Men denna någon är tydligen inte på servicehumör, för hon lägger luren vid sidan av, och forsätter prata med sin kompis. Om vad som hände igår. Jag började spela in hennes samtal efter ca 4 minuter. Då hade jag missat alla smaskiga detaljer om festen och om killarna som var där. La på efter 3 minuter. Insåg att hon inte insåg att hon hade ett samtal på tråden.

Nr 3 - 5 - repris av nr 1.

Någon som vet hur länge Fredells kökskampanj håller på?

Uppdatering 100315
Med er hjälp har jag lyckats lokalisera en extremt liten text som säger 28 mars. Det är ju himla bra. Då hinner jag ta lite extra mått och tänka en omgång till på mitt nya kök innan jag åker och beställer! Tack!


.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-15 09:00:18

Det finns ju emailadresser till personer på resp avdelning. Ta och släng iväg ett till chefen på den avdelningen och tala om ditt dilemma och alla telefonsamtal du behövt ringa och så får de återkomma till dig idag!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-15 09:04:17

Nu när jag tittar på din länk så står det ju i annonsen hur länge den gäller. Visserligen lite liten stil så det kanske är lättare att skriva ut annonsen för att lätt se.

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2010-03-15 09:05:02

Det är jag som skrivit inläggen ovan, vet inte varför mitt nick försvann.

Postat av: Blogger

Publicerad 2010-03-15 11:12:32

Lockannons!

Postat av: Kompisen C

Publicerad 2010-03-15 13:00:42

Men du, om de är så kassa på att svara när deras kunder ringer, vill du verkligen att de ska få åka Merca i slutet av dina pengar?

Byt leverantör, söger jag. Och berätta för så många du kan. Sånt här ska man inte komma undan med.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela