Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Vårkänslor

Publicerad 2010-03-14 08:44:11 i Ny framtid - Hus,


Det är svårt att tro att det för 1 år sedan gick att sitta ute och fika i början av april. I trädgården ser jag säkert 3 dm snö fortfarande, och när allt detta ska försvinna återstår att se.

Var med M på Rum & Trädgårdsmässan igår, och då fick jag vårkänslor! Så mycket härliga blommor och vackra saker till trädgården. M och jag föll pladask för ett växthus från Hasselfors.



Bild lånad från Hasselforsgardens.se


Mitt problem är att min nya trädgård inte kan härbärgera denna skönhet - det får bli i ett annat liv. Eller så kanske jag får komma hem till M och njuta??

Något jag däremot får plats med är blommor vid entrén, och vad passar väl bättre till mitt svart/vita radhus än en svart blomlåda från Lindesbergskrukan? Terrace heter modellen.



Bild lånad från madebyfagerdala.se

Åh, nu ser jag fram emot att få access till huset, och börja fixa!!! Även om det dröjer tills jag flyttar...


.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-03-14 11:51:23

Här har operation övertalning påbörjats om växthuset/myshörnan :-)

Postat av: Mitt i Fågelsången

Publicerad 2010-03-14 12:31:44

Heja heja, jag kommer upp och övertalar H oxå! Tänk att sitta där på kvällen med ett glas vin...

Postat av: Maria

Publicerad 2010-03-14 13:40:36

Kanske måste lägga upp en taktik! T ex hur mycket bra verktyg han kan ha i boden på baksidan...

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2010-03-14 18:47:13

Jag såg oxå det växthuset, ffast på TV4s nyhetsmorgon :-) Jag blev oxå förälskad. Önskar att det hade funnit när vi skulle välja växthus och förråd. Fast jag kan tänka mig att det e rätt dyrt. MEn supersnyggto praktiskt e det.

Postat av: Lotta

Publicerad 2010-03-19 19:47:47

Hej! Kul att du läser min blogg! Tack för din kommentar!

Skulle velat gå på Rum&trädgårdsmässan, men kom lite saker emellan. Var det bra?

Ska försöka ta mig till Älvsjö i april ist.

Ha en skön helg! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela