Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

I morgon börjar det nya livet

Publicerad 2010-05-18 00:27:25 i Ny framtid - Hus,


Eller, det är väl lite väl drastiskt att säga att ett nytt liv börjar, men en ny era.

I morgon (eller oops, det är ju faktiskt idag) går flyttlasset till mitt nya hus. Om det är färdigrenoverat? Nej, alltså, jag tror inte jag förstår frågan. Kök? Asch då, vitvaror kommer på fredag, och ikeas platta paket står redo att skruvas ihop.

Idag (igår) har det packats för fullt här i huset. Mannen som var här för att lämna offert uppskattade att det skulle ta 2 man ca 3-4 timmar. Efter dryga 6 timmar var kartongerna slut, och gubbarna med för den del, så de åkte. Nu bor jag i en låda, nästan.

Nytt namn på bloggen då? Tja, adressen blir kvar, men namnet lär jag ändra. Måsta bara tänka lite.

Något förslag på nytt bloggnamn?


.

Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2010-05-18 00:42:18

Välkommen över imorgon och slagga här hos oss. Lovar att H´s pic nic mat finns att ordna utan en massa fix. Ni sover lite här och var, så blir det en liten mjuk övergång.



pok från lillasyster

Postat av: Jag och mina små

Publicerad 2010-05-18 07:53:07

Tänker på dig idag. Hoppas att allt går bra med flytten.



kramar

Linda

Postat av: Stina

Publicerad 2010-05-18 09:39:12

Hej!



Hittade hit för ett litet tag sedan, och ville bara berätta att jag länkar till dig. Hoppas det är ok?

Det finns några gemensamma nämnare i våra erfarenheter det senaste året, så det är därför jag länkar. :)



Lycka till i nya huset!

Postat av: L

Publicerad 2010-05-18 09:58:37

Vad sägs om: Nya fågelsånger - nu med extra sång, framförallt i duschen. Fast det sista kan du ju hoppa över:-)

Tack för din blogg! Jag har bara följt dig en kortare tid men jag upplever så många paralleller med vad jag själv upplevt och känt. Och jag ser hur du går igenom faser jag också varit igen. Bara det att allt går så mycket fortare för dig. Det kommer gå SÅ bra för dig (det gör det redan) och när du, liksom jag har nu, har fem år mellan nuet och det mardrömslika bombnedslaget kommer det vara ännu bättre, ännu djupare och innerligare. Jag ska återkomma och presentera mig utförligare vid ett senare tillfälle.

Sköt om dig.

/L

Postat av: kompisen C

Publicerad 2010-05-18 11:17:07

hmm nytt namn... fågelsången 2.0 kanske?

har du lust att berätta om vilken flyttfirma du använde, om de var bra och likaså offerten : )



kram o lycka till idag!!!!

Postat av: Lotten

Publicerad 2010-05-18 13:48:58

Välkommen hem från semestern!

NÅgot med melodier eller toner kanske? Om du nu vill behålla temat sånger förstås?

Stort lycka till med flytten!

Postat av: kiki

Publicerad 2010-05-18 20:38:43

Lycka till med flytten! :) Och kök - det är sååå överskattat... ;)

Kram k

Postat av: Mitt i Fågelsången

Publicerad 2010-05-18 22:49:50

@Lillasyster - tack för att barnen och jag får bo hos dig! Och att du fixat pick nick mat till hela gänget :)



@Jag och mina små - tack, allt har gått bra! kram



@Stina - helt ok med länk. Har inte hunnit hälsa på hos dig än, men jag kommer!



@L - ser fram emot att "träffa" dig!! Tack för dina ord.



@C - jag ringer dig ang flyttfirma. En av dedär som sänker offerten för att få kunden... Jätteglad för din (er) skull!!!



@Lotten - tack, ja, jag måste fundera på namnet. Det kanske kommer något på prov först??



@Kiki - tack. Ja, vad tusan ska man med kök till när gyllene måsen ligger runt hörnet??



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela