Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Keep calm and carry on

Publicerad 2010-05-18 23:31:13 i Ny framtid - Hus,


Ja, det är banne mig ett motto om man anlitar flyttfirma för en flytt om ca 1100 m.

Fick en offert som innefattade ca 3-4 timmar för 2 man á 550/h för packning, och fast pris 8960 för själva flytten. Gick det på 3-4 timmar?? Näe, närmare 10 timmar. För 2 man. Hur j-la off får man vara på en prisuppskattning? Om jag, till en kund, sa motsvarande, och sedan debiterade 3-dubbelt utan att blinka skulle det ta hus i H.

Nåväl, slutade med att jag fick betala för 7,5 h pack, och det var väl ok. De satt ju inte och slog dank, direkt.

Dagen idag, 18 maj, har bestått i att ha koll på AM25 (gamla huset) under pack, jobba 2 timmar, åter till brottsplatsen, vidare till F19, och där, i många timmar (trots en dokumenterad beskrivning), dirigerat lådor. När killarna väl gav sig av har jag

  1. En smäckfylld gillestuga - med allt från böcker till gräva-i-rabatten-prylar, och gamla skyttedetaljer från 80-talet
  2. Ett vardagsrum man knappt tar sig in i. Tur att killarna bor hos sin pappa de kommande 5 nätterna...
  3. Ett kök, som är i vardandet. Fast det har ju inte med flyttkillarna att göra
  4. En flyttkille, som höll på att trilla av pinn. Men det kan ju knappast vara min uppgift att se till att de får i sig mat och dryck??
  5. Ett barnsovrum (killarnas) där jag inte vet i vilken ände jag ska börja för att de ska kunna sova där från mån till tis nästa vecka...
Om någon känner sig manad, så är det bara att slå en pling eller skicka ett mail. Mat och dryck, som vanligt....

Vad har du flyttat på senaste tiden?? Och varför?


.

Kommentarer

Postat av: Peter

Publicerad 2010-05-19 07:31:27

Jag hatar att flytta, men har gjort det 18 gånger de senaste 13 åren :P

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-05-19 07:36:29

Flyttbestyr är jobbigt! Flyttade 2004 från stor stor villa till mindre. Flyttade 2008 från lagom villa till STOR STOR STOR. Flyttade 2009 till microliten villa. Vet du vad vi har gjort? Jo slängt och sålt och gett bort det mesta! Vårt motto är att allt som ska "sparas" ska utvärderas avs slänga/ge bort/sälja. Det ska finnas ENORMT starka anledningar till att lägga något i en låda för kommande framtid... Vi har bantat ner ett enormt stort bohag till nästan ingenting. Vi har sålt av nästan alla möbler (typ endast en soffa och sängarna kvar). Jag är grymt nöjd - om jag ska flytta igen vilket är mest troligt ska jag inte ha mycket att packa! Vackert gammalt proslin ska ANVÄNDAS dagligdags inte sparas i kartonger eller vitrinskåp.

Postat av: Anna

Publicerad 2010-05-19 11:03:36

Nu klipps gräset! :)

lycka till i röran. Varje tom låda är en framgång! Kram

Postat av: Mitt i Fågelsången - byter snart namn

Publicerad 2010-05-19 11:43:17

Peter - i princip har jag inget emot att flytta, men det beror ju på hur pass frivillig flytten är...



.. - visst borde man rensa bättre. Men jag har faktiskt gjort mig av med en hel del gammal skåpmat som jag med facit i hand inte förstår hur jag har kunnat behålla så länge som jag gjort.



Anna - vilken tur, det var ju nästan machetedax :) Och tack snälla för flyttgröten!!! Mycket goda!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela