Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Konstigt möte

Publicerad 2010-05-29 22:33:19 i Ny framtid - blandat,


Idag var jag nog med om det konstigaste mötet jag varit med om.

Jag har träffat *henne*. Hans nya. Hon som träffar mina barn när inte jag får träffa dem (inte alltid, en handfull gånger hittills). Hon som är snäll och rolig enligt barnen. Vi träffades utan honom. Över en fika.

Trevlig. Faktiskt mycket trevlig. Det känns underligt nog helt ok att det är henne barnen träffar när de träffar pappas nya.

I ett annat liv känner jag att hon hade kunnat vara ett kompisämne. I ett annat liv.

Vem träffade du på ditt konstigaste möte?


.

Kommentarer

Postat av: Jag och mina små

Publicerad 2010-05-30 07:48:37

Men vad bra att ni träffats! Och att du tyckte hon var trevlig. Lättare då att skicka iväg barnen när du vet att hon är ok.

Postat av: Anna

Publicerad 2010-05-30 11:09:34

Men va skönt att hon var vettig!!! Modigt att möta henne!

Postat av: malve

Publicerad 2010-05-30 21:24:14

Hej! Roligt att du hittat till min blogg - ska lägga in din i min RSS :)



Mitt ex nya har jag träffat innan...hon är verkligen jättetrevlig. Tyckte jag då iallafall... hmmm... har inte tänkt på det, men det känns nog skönt när barnen börjar träffa henne att jag redan vet vem hon är och att hon är ok.

Postat av: Linfors

Publicerad 2010-05-31 21:28:37

ÅÅH VAD DU ÄR STARK! Bra jobbat! Det är bättre att veta vem det är som umgås med barnen, o ha ett ansikte på personen. Blir inte lika läskigt då tror jag. Det är mitt mål oxå, att träffa min ex-makes nya alltså. Det är en milstolpe. Men det dröjer kan jag säga......

Postat av: Mia

Publicerad 2010-06-03 14:44:22

Jag och exets nya har blivit bra vänner, vi träffas ofta och fikar eller så kommer hon hem till oss med deras dotter och snackar skut och käkar lite när han är ute på tjänsteresa så det behöver inte alls vara i ett annat liv, det kan bli skitbra i det här livet också :).

Postat av: Mitt i Fågelsången - byter snart namn

Publicerad 2010-06-07 22:50:55

@Jag och mina små - ja, visst är det så. När nu livet är som det är, så känns det bra att hon är helt ok.



@Anna - skojar du? Var nervös som inför en blind date :)



@Malve - skönt att x-ets nya är trevlig. När de nu ska umgås med ens barn, så är det skönt att veta att hon är ok.



@Linfors - jag vet inte om jag är stark, men som livet ser ut så är det väl bara att bita i det sura och ta tag i vardagen. Där hon uppenbarligen finns.



@Mia - härligt! Fast att gå så långt som att ses på tu man hand framöver, det har jag svårt att tro att vi ska göra. Men det känns bra att veta vem hon är, och att jag nog är ok med att vi ses i gemensamma lägen framöver.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela