Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Nu är jag på plats!

Publicerad 2010-05-19 20:43:25 i Freja - allmänt,


Eller, mina saker finns i mitt nya hus. Men jag finns inte där :) Det finns liksom inte plats för mig där. Än. Måste tömma typ 140 flyttkartonger först. Tur att barnen är hos sin pappa de kommande dagarna. Eller nåt. För det är lite kaosartat hemma. Tack Lillasyster för att jag får hänga hos dig!

Idag fick jag fin hjälp av syssling K som erbjöd sig att bistå med uppackningshjälp. Tror vi lyckades tömma bortåt 8-10 kartonger porslin och köksrelaterade grejer. Hon kom på den brillianta idén att fylla Billy med porslin i väntan på att köket finns på plats. Alternativet hade varit att Billy stått tom, eftersom alla bokkartongerna befinner sig i källaren, bland de övriga 100 kartongerna. Och det hade ju varit slöseri med utrymme. Dessutom fick jag vacker tekopp och lukta-gott-och-varva-ner-ljus i present. Fint!

Var iväg till IKEA och köpte på mig resten av köket. Tror att golvet kommer på plats i morgon, och sedan kan "vi" skruva köksskåpsstommar och börja montera. Kanske under helgen??? Vitvarorna kommer iaf på fredag, så tills dess måste jag göra lite rum i vardagsrummet för kyl/frys *2.


Har du något kaos i ditt liv?


.

Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2010-05-19 21:54:05

Japp, liten kaos i jämförelse med dig. Men har väldans mkt att göra på jobbet nu (lite pga semester förra veckan) och precis upptäckt liten dotter med 39C feber. Det blir vabb imorgon.

Postat av: Linfors

Publicerad 2010-05-19 21:58:31

Inget annat kaos än att karln flyttar ut om några dagar, o jag har vrålångest.... Som tur är slipper jag iaf 140 kartonger! Lycka till! Det kommer bli super bra.

Postat av: Louise

Publicerad 2010-05-19 22:03:25

Ett underbart kaos i form av en 9 åring med en liten hjärnskada.

Postat av: Peter

Publicerad 2010-05-20 07:11:58

Det här blir skitbra ska du se!

Postat av: carina

Publicerad 2010-05-20 08:06:15

Åh, önskar att jag kunde öka på det där "vi" med en person typ en Carina eller så, det där "vi# som ska skruva ihop köket. Kram

Postat av: Lotten

Publicerad 2010-05-20 11:26:01

Kaos kan ju vara i olika omfattning.

Här är en gnutta kaos med morgondagens begravning, sömnstörningar samtidigt m sjukt barn. Lycka till med uppackning o inflytt!

Postat av: Mitt i Fågelsången - byter snart namn

Publicerad 2010-05-21 22:18:11

@Lillasyster - skönt att du slapp VAB. Vet att du har tillräckligt mycket kaos utan att lägga på sådan ofrivillig ledighet.



@Linfors - din vrålångest kommer att släppa. Kan du tänka dig att träffas??



@Louise - när allt mitt flyttkaos tar slut ska jag ta mig tid att läsa din blogg. Mer ingående.



@Peter - jag vet :) One of these days.



@Carina - har du inte planer på ett besök i el Stockholmo?? Du är hemskt välkommen!!!! Äny tajm.



@Lotten - Jag hoppas att begravningen har gått bra och att barnen får hålla sig friska.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela