Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Bonustid!

Publicerad 2010-11-07 21:47:01 i Personligt - barnen,


Först blev det en massa bonustid iom att det var lov förra veckan och barnen var hos mig.
Vi hade besök av mormor och morfar, och hittade på en massa kul grejer tillsammans med
dem, och min syster och hennes familj. Bl.a. Cosmonova, Vasamuseet, fint restaurangbesök.

I lördags var det dax igen - barnens pappa hade ett arrangemang på lördag kväll, och
behövde åka redan 15. Eftersom jag skulle hänga med syster och 2 barndomsvänner till
stan, och inte ville rusha hem till hans avgångstid, fick jag hem barnen redan vid lunch. Vi
hade en kul utflykt till stan med lek i Vasaparken, korv på gatan och fika. Sedan hem för
middag hos mig med hela gänget. Avhämtning idag (sön) vid lunchtid.

I morgon är det dax igen - då bor barnen hos mig eftersom pappa har ett kvällsmöte, och
jag inte vill vara "barnvakt" hemma hos honom. Eg skulle H simmat, men hans stygn i foten
måste tas bort först.

Suger åt mig av all extratid! Hade fundering på om det blir hattigt för barnen, men jag tror
inte det. Vi ses ju trots allt en hel del på den andre förälderns tid, så jag tror de tycker det
är ok. Lilla ärtan har ju inte ens vetskap om något annat än att hon bor än här, än där.


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela