Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Boxer vs. ComHem

Publicerad 2010-11-07 22:17:40 i Allmänt - viktigt i livet,


I huset hade vi Boxer. Antenn på taket. Ett paket med lagomt antal kanaler. Endel för barn, minimalt med sport, lite natur, och så det vanliga. Ett helt ok abonnemang.

I mitt radhus har vi ComHem i föreningen. Det ingår i avgiften. För att ha ComHems utökade utbud, och inte bara det analoga som erbjuder 1, 2, 4, 6, 9 och Barnkanalen, måste jag ha ett nytt kort i tvn. Det kortet får jag från ComHem. Det passar självklart inte i den adapter jag har för Boxerkortet.

Jag har varit ambivalent. Behålla Boxer och köpa en antenn. Skaffa ComHem och köpa en adapter. Velat fram och tillbaks, eftersom antenn eller adapter förstås är en skitsak - det primära är ju vilka kanaler man får för vilken prislapp.

Sedan i maj har jag betalat för Boxerabonnemanget utan att nyttja det. Korkat. Jag vet. Idag läste jag något som fick mig att bestämma mig. I morgon ringer jag Boxer och säger upp mitt abonnemang. Jag kommer inte att dra mig för att ange händelsen som omskrivs om de undrar över varför.


.

Kommentarer

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2010-11-07 22:46:28

Kanske inte hjälper men jag har en box från ComHem jag inte använder, vet inte om den är för gammal men du får den gärna och testa om ditt kort funkar. Jag har ingen aning om hur sånt där är.

Vänligen

Singelmamman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela