Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Det här hade jag på mig idag

Publicerad 2010-11-24 07:57:07 i Personligt - 30 dagar,


Del 10.
Känns lite (mycket) trivialt att blogga om. Mina klädval.
Jag är ju inte direkt någon vandrande reklampelare för senaste modet :)

Men idag har* jag jeans (Lindex), svart tunika (Flash) med likaledes svart
linne
under, och kängor (om man behöver gå ut och skotta fram bilen eller
nåt, påväg hem). Underkläder Triumph. Dessutom har jag, som backup, en
fleece från Everest eftersom mitt hörn på kontoret är så förbenat kallt.

Kan säga så mycket som att det är inte från mig familjens unga dam fått att
det behövs 14 ombyten under ett normalt dygn. Det ligger helt klart i hennes
gener, och är inte något inlärt beteende.


Hur många olika svarta toppar har du?


*kan lika gärna skriva i presens, för inget kommer att hända med det jag satte
på mig i morse - det har jag hela långa dagen

.

Kommentarer

Postat av: -ME-

Publicerad 2010-11-24 09:30:31

Jag har två garderober. Senast jag gjorde en rensning (det blir nog faktiskt en ny idag) så sorterade jag om från jobb-fint / vardag till svart / andra färger. En hel garderob med svart har jag. Och brallorna hänger på "undervåningen" i "färggarderoben", så det är en hel garderob svarta toppar/klänningar. Jag jobbar på att öka i den andra, nu har jag t o m festat loss på en ljusgrå kofta till skillnad från allt antracitgrått. Färg var det? :p

Postat av: Louise

Publicerad 2010-11-24 22:21:50

Varmt är bra!

Postat av: Dandy

Publicerad 2010-11-24 22:36:39

Oj, det här var oväntat. Tittar in här för andra gången.

Men måste erkänna att jag skrockade lite. Modeblogga om allt ända ned till underkläderna!



Och det där med ohemult kalla kontor känner jag igen. Ett av mina första "finare" jobb (i en gammal praktbyggnad längs Birger Jarlsgatan) var en snörvelframkallande mardröm. Blånande fingrar och hela paketet. Självfallet fick vi inte gå omkring med ytterkläder eller halsdukar — det såg inte 'fint' ut ;)



Varma hälsningar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela