Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

I min handväska

Publicerad 2010-11-26 07:00:00 i Personligt - 30 dagar,


Del 12
Det här hade jag i min handväska när jag en dag bestämde mig för att städa den.

Nu har jag lite mindre.

Nycklar – till syrrans hus (vill inte behöva ta svängen förbi hemma om jag ska dit), hem och till barnens pappa

Pengar – i plånbok. En ny som sväljer ALLA korten, med ordning dessutom. Har en separat liten börs för diverse kundkort, klippkort och liknande

Kuponger – rabattkupong för blöjor, förköpshäften för SL (2 för vuxna, 2 för barn…) och lokaltrafiken i Köpenhamn, rabatt hos HM, K-Rauta och ica, samt ett stämpelkort för Andys lekland

Smink/Hygien – mascara, lypsyl, läppstift, tandtråd, ob, hårsnodd, en flaska Issey Miyake och några alvedon

Diverse – 3 pennor, min Garmin 350.

 

Till och från har jag tillfälliga gäster i väskan: t.ex.

  • extra blöja till E
  • en vante, mössa eller annat klädesplagg tillhörandes A eller H jag hittat i bilen
  • tom kasse inför icabesöket (när jag kommer ihåg)
  • måttband (letar man möbler och inredning är det bäst att kunna kolla storleken, eftersom den, trots vad man hör ibland, visst har betydelse)
  • tuggummi

Storleken på min väska? Tja, inga monstermått direkt: 29*29


Hur stor del av ditt liv bär du runt på?



.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela