Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Min tro

Publicerad 2010-11-23 07:00:00 i Personligt - 30 dagar,


Del 9
Svårt. Jag har ingen fast tro. Ingen övertygelse. Jag tror inte heller att det inte finns något att tro på. Jag tror inte att det finns EN Gud. Jag ser nog Bibeln mer som en historiebok, än en bok om en högre makt. Jag känner ett stort lugn när jag går in i en kyrka. Jag känner vördnad. Jag ser olika människors tro som en källa till många konflikter. Eller en ursäkt till de samma.

Jag är protestant. Jag är medlem i Svenska Kyrkan. Jag är döpt och konfirmerad. Jag gifte mig i kyrkan, och alla mina 3 barn är döpta. Jag kommer med stor sannolikhet nämna för mina anhöriga att jag inte motsätter mig en framtida begravningsgudstjänst i kyrkan, men jag vill inte bli begravd.

Min tro? Jag vet inte.


.

Kommentarer

Postat av: Ilyasalba

Publicerad 2011-03-24 20:14:34

Big tnks for interesting and useful site!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela