Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Älskade Ebba, 2 år

Publicerad 2010-10-15 06:26:38 i Personligt - Ebba,


Grattis min älskade lilla tjej! 2 år idag. Blundar jag och tänker mig tillbaks, är hela
morgonen för 2 år sedan glasklar i mitt minne. Hur den 5 dagen efter beräknat datum
passerat och jag vaknade vid 2-tiden. Förstod direkt vad som var på gång. Gick upp och
satte mig i köket - hittade en site där man kunde klocka värkarna. Satt där och tänkte
på miraklet i min mage. Så småningom ringde jag svärföräldrarna och väckte O.
Vid 5 åkte vi in, och 5.54 är du född.





Lilla hjärtat. Som har blivit stora damen. En tjej med mycket egen vilja, nyfikenhet,
glädje, empati, som älskar sina bröder, kusiner E och J, och alla som ger henne
uppmärksamhet. En tjej som vaknar pigg och glad strax före 7, äter sin välling och
glatt skuttar till dagis. En tjej som tjuter av glädje när vi ses efter dagis, och när vi
ses efter en pappa-vecka, eller när jag stjäl mig till ett par minuter under en pappa-
vecka. En tjej med en pigg och glad blick, starka små armar som kramar runt min
hals, en mun som plutar när det inte riktigt går hennes väg, och ett humör som jag
inte har en aaaaning om var det kommer ifrån. En tjej som är så älskad av A och H,
som blir uppassad och omhändertagen och upplärd av finast storebröderna.

Grattis min älskade Ebbalinafina!





Klicka för större bild


.

Kommentarer

Postat av: Anguin

Publicerad 2010-10-15 07:48:40

Herregud vilken liten goding! Hon påminner mycket om min Prinsessa! Grattis till henne, och till dig som har ett så fint litet barn!

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2010-10-15 09:08:14

Stort stort grattis till lilla Ebba som blivit så stor.

Minns hennes födelse väl då jag och W var påväg till Paris. Fick se henne när hon var 4 dagar gammal.

Hon är en riktig liten goding som vi tycker så mycket om. Varje gång Ebba och Elly möts så är det kramar och pussar och de två kusinerna fullkomligt älskar varandra. Ebba är en riktig liten solstråle som vi alla är mer än tacksamma över att få ha omkring oss.



Hejja dig storasyster som åstadkommit sådan toppendotter! (och jag är glad för Elly´s skull att det även kom en liten kusintjej i hennes ålder efter alla grabbarna)



Puss och kram och vi ses ikväll så att vi får gratta ordentligt!

Postat av: rut-knut-tjut

Publicerad 2010-10-15 15:21:36

Grattis till stora tjejen idag, det måste ni fira med pompa och ståt!

Postat av: Louise

Publicerad 2010-10-18 10:49:20

En sådan fin liten stor tjej!

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2010-11-15 22:10:42

Tack för era hälsningar!



E blev rejält firad av båda familjerna och vänner sedan på lördagen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela