Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Inte ett klipp

Publicerad 2010-10-11 22:59:01 i Personligt - Ebba,


Näe, att få ordning på unga damens små testar visade sig inte vara ett klipp direkt. 200 pistoler skulle de ha i centrum. "Köpcentrumpris" sa en av frisörerna.

Men allvarligt, 200 kronor för barn upp till 12 år?! Om man då jämför Es glesa kalufs med en 10-årig tjejs långa lockar - vilken skillnad är det inte i tidsåtgång, och kunskap, för att få fason på de två olika klippningarna?

Lämnade C och hittade en frisör ett kvarter bort. 80 kronor jämt. Alldeles lagomt. Och jag tvivlar på att man sett så stor skillnad om jag lagt på ytterligare 120 spänn.


Ni som inte tar saken i egna händer, vad betalar ni för ett klipp?


.

Kommentarer

Postat av: malve

Publicerad 2010-10-12 07:38:22

100 spänn hos en frisörelev. Men oftast blir det svägerskan som klipper till - tyvärr kan jag inte själv...

Postat av: rut-knut-tjut

Publicerad 2010-10-12 07:57:48

Här i Umeå kostar det ca 300/350 kronor för barn upp till 12. Hittar man något ställe utanför eller en elev kan man få betala ca 200. Hutlöst dyrt. Dottern som har lockigt hår klipper jag inte men killarna som har lättklippta frisyrer klipper jag. Själv betalar jag 450 kr för en klippning. Hua.

Postat av: Dumpad

Publicerad 2010-10-12 11:52:23

Här betalar vi 100 kr/barn och jag har pojkar. Vet inte om priset är detsamma för tjejer.

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-10-12 20:06:06

220 pix.. Men då ingår en Burger King måltid och färg i luggen :)

Plus att frisören är .. typ cool.. enligt mina typ vrålhäftiga barn

Postat av: Kompisen C

Publicerad 2010-10-13 13:20:55

Klipp o färg kostade 1300 för mig. Här i Bayern går samma behandling på 78 Euro. Gott så!

Postat av: Hallakulle bygger bo

Publicerad 2010-10-13 19:55:47

Klipper Algot hos en skicklig gubbe i Stinsen som fixar att få till en frisör även när lillkillens huvud snurrar som en propeller. 160 kostar det.

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2010-10-18 14:04:31

Oj vad det skiljer på priserna. Glad, i detta fall, att jag inte bor i Umeå! Eller så får jag vara tacksam att Es hår växer så långsamt att detta var första klippningen i hennes 2-åriga liv :)



I Stinsen klippte vi killarna förut - ska kanske testa dem nästa gång för lilla fröken. Snurret lyckades vi förhindra med en tablettask (med 2 storasyskon är godiset tyvärr redan introducerat - "godde" som hon kallar det).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela