Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

An offer you can't resist...

Publicerad 2010-09-01 17:10:15 i Personligt - jag själv,


Eller, jo som separerad 3-barnsmamma är det vissa saker som helt enkelt inte känns genomförbara. Tyvärr.

Som t.ex. att ens tänka tanken att diskutera en jobbmöjlighet i Bryssel. Inte ens en liten kontakt känns ok. Jag skulle förmodligen bli så sugen att jag skulle sälja barnen till lägstbjudande, och dra...

Så när det dyker upp ett mail med önskan om fördjupad kontakt, för ett jobb som verkar hur spännande som helst, då blir livet plötsligt så påtagligt. Tänk vilken möjlighet det hade varit för mig. För barnen. För ... Men, men, i ett annat liv så.

Förmodligen var det ändå en skitlön, svårt att få bostad, tråkigt att behöva bo i en metropol, och inte alls utvecklande. Dessutom suger min franska. Så jag blir vid min läst och stannar här hemma.


Vad har du fått för erbjudande på sistone som du givit kalla handen?


.

Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2010-09-02 06:44:16

Är det K som hade något på g eller?

Ibland är ju inte tajmingen den bästa. Du får väl veckopendla ett tag?! ;-)

Postat av: Anguin

Publicerad 2010-09-02 07:27:33

Jag får inte direkt några erbjudanden och har väl aldrig fått några heller. Men jag fattar precis vad du menar. Jag vill egentligen inte bo kvar här på några villkor, men jag kan inte flytta - oavsett om jag så hittade världens bästa jobb; då skulle jag ju flytta ifrån mitt barn...

Postat av: Ensam duktig flicka

Publicerad 2010-09-02 08:00:58

Vad är väl en bal på slottet?

Jobbigt värre! Men det känns ändå som om du har dina prioriteringar klara för dig, även om det inte känns så lätt just nu.

Kram!

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2010-09-03 10:24:34

@Lillasyster - veckopendling och annat jobb på annan ort får nog vänta ett par år, tyvärr...



@Anguin - det var väl inte ett konkret erbjudande, utan en förfrågan, baserat på min profil, på LinkedIn om att de vill ha mer kontakt. Men jag får tillstå att jag blir lite smickrad :)



@Ensam duktig flicka - ja, prioriteringarna är klara, inget snack om saken, men det känns ju lite tråkigt att bli "begränsad" i den mån man blir som separerad.

Postat av: MonasUniversum

Publicerad 2010-09-04 18:53:49

Honey, jag kan trösta dig med att Bryssel är en ASTRÅKIG stad att bo i.



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela