Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Borttappad kärlek

Publicerad 2010-09-13 20:40:56 i Ny framtid - tillbakablick,


Har du tappat bort kärleken? Kärleken, ömheten, omtanken, eftertanken, glädjen, stödet, humorn, passionen, leken, sexet, allvaret (utan inbördes ordning) och allt annat som ska vara positivt i relationen med din man/fru/partner/älskare?

Kom livet emellan? Vardagen? Med kolik, kräksjukor, sova-90-minuter-på-raken-och-vaka-resten-nätter, packa skolväskor, planera middagen, städa huset, komma ihåg kalasinbjudningar, försöka vara effektiv på jobbet, ha ett social umgänge, ringa föräldrarna, ersätta urvuxna/utslitna kläder med nya, genomföra renoveringar, klippa gräsmattan, tömma diskmaskinen, handla toapapper, hjälpa till med läxor, skicka med frukt, betala räkningar, byta däck på bilen, röja i lekrummet, duka för frukost, vara en vän i nöden, ja listan kan göras lång. Den där listan som ÄR livet.

Jag tror att han och jag tappade bort kärleken i djungeln ovan. Eller i mitt fall, lät kärleken gå lite på sparlåga. Mitt minne av förra våren är att jag ansträngde mig lite för att få till annat än vardagen, men att vardagen, den med 3 barn varav ett mycket litet, ändå var ganska påträngande. Jag tror jag tänkte att om bara lilla E började sova mer på nätterna, och han fick ett uppdrag, ja då skulle allt bli annorlunda. När solen och våren kom och allt blev lite ljusare. Då.

Inget kan bli annorlunda av sig självt. Jag vet det. Men om man är medveten om att det i vissa perioder i livet är mer en fråga om överlevnad än himlastormande kärlek och romantik, så kanske man biter ihop, jobbar som ett team, och rider ut stormen. Om man vill, det vill säga. Om man inte tror att gräset är grönare på en annan planet. Då kan man ju välja att släppa och dra. Och då lär man inte hitta tillbaks till kärleken igen. Om man väljer att inte vilja.


Har du koll på din kärlek?


.


Kommentarer

Postat av: Dumpad

Publicerad 2010-09-13 22:07:25

Nej det visade det sig att jag inte hade. Och det är så sant det du skriver!! Gör bara så ont att läsa när man själv försökt kämpa och se ljuspunkterna och blir lämnad istället....



Kram

Postat av: malve

Publicerad 2010-09-13 23:44:10

Jag tror som du: om man vill så går det. Eller rättare sagt: om båda vill. Men ibland kanske det är lättare att gå skilda vägar. iallafall tyckte mitt ex det... Själv tyckte jag att förra hösten var fylld av närhet, sex och kärlek - men min man såg bara det som var negativt.



Jaja...men jag kan itne förstå att en familj inte är mer värd att kämap för...

Postat av: Anguin

Publicerad 2010-09-14 07:49:13

Jag tappade nog bort det där för så länge sen att jag inte varken minns det eller märkte det. Dagarna som ensam är totalt utan ojämnheter - såna som skulle skapa glädje, längtan, intresse, vilja, kärlek, nyfikenhet och andra bra grejer. Jag känner liksom inte alls längre. Och jag tror inte att jag gjort det på många år...

Postat av: JCMAS

Publicerad 2010-09-28 21:41:51

Jag känner inte igen listan du skriver som är livet. Jag har gjort allt det där ensam, inte med någon vars kärlek jag kunde ha slarvat bort.



Kanske kan jag få det nu?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela