Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Ligger risigt till i månadens utmaning

Publicerad 2010-09-26 21:06:35 i Personligt - motion,


Att få till motion under barnveckorna, när jobbet dessutom är mer än maxat, har
visat sig vara svårare än jag trodde. Så jag ligger lite risigt till vad gäller att nå
septembers mål. När jag gjorde en avstämning 1/3 in i månaden var jag kaxig
och undrade om jag satt för låga mål. Det straffade sig...

Med bara 4 dagar kvar av månaden lutar det inte åt att jag når målen...

Motion i tid: 20 timmar Nu: 13h 30min = 68% - borde vara ca 17h för att ligga i fas
Motion i aktiviteter: 25 tillfällen Nu: 17 gånger = 72% - 21 ggr hade varit ok
Motion i km: 100 km Nu: 72,22 km = 72% - 87 km och jag hade varit spot on

Funbeat.se visar satta mål grafiskt:




Hur har det gått för dig?



.

Kommentarer

Postat av: Anguin

Publicerad 2010-09-27 07:57:46

Det går rätt mycket åt skogen faktiskt... :(

Postat av: KOmpisen c

Publicerad 2010-10-01 20:19:54

Hallå där!b inte deppa nu utan vara stolt och glad för det du åstadkommit.

en månad är ingenting i perspektivet av resten av ditt liv. en kvinna som börjar motionera för första gången när hon fyller 50, förlönger sitt liv med 2 år, så fortsätt du och kanske justera målen lite. det är roligt att få känna sig nöjd, och det förtjänar du efter alla dina kilometer och timmar! sänk ambitionen litegrann och öka allteftersom du når målen. kramar!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela