Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Klassträff 30 år - vad har vi givit oss in på?

Publicerad 2011-04-20 21:44:21 i Allmänt - viktigt i livet,


Från ett underlag på kanske 70 personer (höftat) har 43 visat intresse för en återträff.
Idag gick den rikgita inbjudan ut, och i mitten på maj smäller det. Hjälp!

Är jag redo att träffa ett helt gäng gamla klasskompisar och de som gick i parallell-
klass för 30 år sedan? Har vi något att prata om? Känner vi igen varandra? Varför
gör vi dethär? För att man SKA ses efter 30 år? För att jämföra vem det har gått bra
för, och vem som är en looser (fast kategori kommer nog inte till en återträff, eller?)?

Eller för att det ska bli himla kul att snacka gamla minnen och träffas igen? Undrar
hur många av oss som har kontakt med varandra till vardags? Jag har en vän (bästis)
sedan den tiden som jag har regelbunden kontakt med - tack Facebook - och ett gäng
kompisar som jag hör av då och då (FB även där). Men majoriteten har jag inte träffat
sedan den där dagen i 9an - 1981 - då allt var över. Vi var en handfull som gick ihop
på gymnasiet, men vad gäller tjejerna valde de flesta humaniora, till skillnad från mig
som gick på Teknis.

När träffade du dina klasskompisar senast?


-

Kommentarer

Postat av: Chrissan

Publicerad 2011-04-20 22:15:01

Min bästa klasskompis från grundskolan träffar jag dagligen.

För jag är gift med honom.:)

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2011-04-20 22:44:20

Hm, tänkte först att jag inte minns, men det var april 2002. Och det var riktigt kul.

Postat av: Ann

Publicerad 2011-04-24 11:13:06

Förmodligen beror det på våra erfarenheter från den tiden, vi som slapp bli valda sist till brännbollen, vi som fick vara med i gemenskapen och inte hade alltför påfrestande roller tycker nog att det är kul att återvända och prata gamla minnen. Andra kan nog tycka att det är en ren plåga och väljer att inte gå. Andra kanske går dit för att visa att saker kan förändras med en revnaschlusta som riktigt gnistrar.

Postat av: Elina

Publicerad 2011-05-07 22:58:53

Grym design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Riktigt snyggt i alla fall!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela