Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Svärmor, eller fd dito

Publicerad 2011-04-28 22:29:48 i Personligt - barnen,


Idag har barnens farmor, tillika min fd svärmor, varit barnvakt.

Tack G för att du gjorde det möjligt för mig att gå på Årsstämman i min
brf. Tack vare den kan jag nu bygga min altan.

Helt frostfritt är det inte, men helt ok. Det är första gången G är här för att
jag
behöver hjälp. Två gånger tidigare har hon hjälpt mig/oss - första gången
när både pappan och jag skulle på f-möte i skolan, andra gången då lillfisen
flög i badrumsgolvet med huvudet före och jag behövde åka till akuten med
henne, och pappan var borta.


Har du någon relation till din/a föredetta sväris/ar?


.

Kommentarer

Postat av: Stina

Publicerad 2011-04-29 20:56:17

Ja, jag har en bra relation med henne. Eller vad man nu ska kalla det. Vi stöter på varandra nu och då, vi pratas vid i telefonen nångång. Vi kramar om varandra, hon stryker mig på armen, hon säger att hon tycker att jag är fin. Jag har uppvaktat henne både på födelsedag och till jul. Det är ju en människa som fortfarande finns i mina barns liv, som farmor. Och som funnits i mitt liv långt mer än 20 år. Och kommer att fortsätta finnas där resten av livet pga barnen.



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela