Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Sofflös

Publicerad 2011-08-11 20:12:37 i Freja - vardagsrum,


I början av sommaren försökte jag bli av med min soffa på Blocket. En tjej ringde, men återkom senare och hade bestämt sig för en ny, isf en beggad. Sen åkte jag på semester, och tänkte inte mer på det hela. Kom hem, och insåg att jag nog måste bli av med Tomelillan för att få tummen ur och köpa en ny. "Annonserade" på FB, och innan jag visste ordet av hade en kompis norr om stan nappat. Och nu har mannen varit här och hämtat. Det är lite tomt, men samtidigt känns vardagsrummet oerhört luftigt :)

Men, nu inträder den STORA FRÅGAN - vilken soffa ska jag välja? Är sugen på någon form av hörnsoffa. Eftersom ena delen kommer att stå framför ett lågt fönster får den inte vara allt för hög i ryggen. Dessutom bör den ha ett rundat hörn, då den till viss del måste stå lite halvt ivägen för altandörren. I övrigt? 2+3 sits, fasta ryggkuddar (blev galen på tomelillans dunkuddar som måste puffas i tid och otid), tvättbart tyg, liggvänlig, barnvänlig. Vill gärna ha ett ljust tyg, men inser att ett mörkt är bättre. Hade grafitgrått på den förra och är egentligen nöjd med den tonen.

Har varit på Staland och kikat på Pluz och Showtime (olika varianter), men behöver mer input.

*   Vad har du för soffa?
*   Nöjd?
*   Vad är bra med soffan?
*   Vad saknar du?



.

Kommentarer

Postat av: Kiddan

Publicerad 2011-08-12 08:29:30

Heeej! Nu tänker jag lägga mej i faktiskt. Jag är så innerligt less på dessa soffor med divaner och vinklar och vrår. Har en sån själv, snordyr när den inköptes 2002/2003 nån gång. Svårmöblerad, trist. Jag ska oxå shoppa soffa och har bestämt mej för en lite mindre tre sits/stor tvåsits typ Howard eller enklare och till det ett par, tre fåtöljer alt två fåtöljer och en sittpall. Men smaken är som baken och bara för att jag ledsnat på dessa är de ju inte asfula ;)

Postat av: Lotten

Publicerad 2011-08-12 19:40:53

Jag gillar soffor med divaner, om man som vi bara har plats med en soffa. Det går att ligga och när man är fler blir det som en extra sitttplats.

Dock längtar jag efter större så vi kunde ha soffor mitt emot varandra. Säkert vuxen poäng på det, och det är rätt trevligt att kunna sitta mitt emot varandra och prata också... Min mor har en superskön från Mio btw. Den rekommenderar jag, om jag visste vad den hette förstås...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela