Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Spelet

Publicerad 2011-08-27 19:18:19 i Personligt - dejting,


Det där jävla spelet. Jag gillar det inte. Spela gör man som 20-åring. För att man är osäker. Jag är inte intresserad av någon som är osäker. Jag vet vad jag vill, och det utgår jag från att man gör om man är 40+. Eller att man åtminstone vågar stå för vad man tycker, och kan uttrycka det, i tal eller skrift. Jag har varken tid eller lust för spel.

Jag har en profil på en dejtingsida på nätet. Jag tycker att jag är tydlig med vad jag söker, men ooops, så verkar det inte vara... Skulle gärna lägga ut profilen här för lite omdömen, men eftersom jag vet att det finns endel som läser bloggen som jag inte vill vara allt för öppna med får jag hoppa det. 4-5 mail, och sedan stendött. Varför inte bara vara ärlig? "Tack för visat intresse, men nej tack".

Lite kul var att jag idag fick ett mail från en kille från andra sidan vårt avlånga land:

Du bor nog alldeles för långt bort för mig, men jag var bara tvungen att kolla in dig eftersom du har samma nick som min ena mailadress (xxxxx) - lite lustigt.

Å så när man kollar din presentation!!!!!!!!!!! Tror det är den bästa presentation jag sett nån gång! Var bara tvungen att skriva det till dig!

Hoppas du har det gott å att du får en underbar dag!


Blev alldeles varm och glad över hans ord - det var lite som när jag i början på 2000-talet hade en kontaktannons på DN (dit man sedan ringde in sitt svar), och en man lämnade ett meddelande som gick ut på att han var för gammal för mig, men han blev alldeles fascinerad över annonsen och ville ringa och önska mig lycka till :)


.

Kommentarer

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2011-08-27 19:34:57

Låter som fina män, de som hörde av sig. De där andra, med tystnad efter kontakt ger jag inte ett öre för. Varit där och kommer aldrig förnedra mig igen.

Postat av: Singel i Storstan

Publicerad 2011-08-28 16:40:15

Jag gick med i en dejtingsida i våras. Jag betalade för tre månader men tröttnade efter cirka två veckor. Jag hade också en ganska rak profiltext men ändå var det mest idioter som hörde av sig.



Och tyvärr visar det sig att det även är idioter som jag träffar i verkligheten också. Den där chokladaskliknelsen är faktiskt inte helt fel...



Lycka till i alla fall!

Postat av: Elli

Publicerad 2011-08-29 22:06:25

Är tillbaka i blogosfären... Kikade in för att läsa ikapp lite, kul och gripande <3 Stor kram!

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2011-08-30 09:47:27

Häng med ikväll du med! Jag vet, kort varsel, men vi ska ses någon gång mellan 16-17 på Kungsholmen. Mejla mig om du vill och kan!

Postat av: Kajsa

Publicerad 2011-09-03 00:35:56

Förstår att du får fina och uppskattande kommentarer om dina presentationer av dig själv. Du är helt fenomenal med ord, läser ofta din blogg av den anledningen. Du har aldrig funderat på att skriva en bok?? Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela