Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

En listig en

Publicerad 2011-02-03 19:39:55 i Allmänt - enkäter,


Länge sedan jag hoppade på en lista. Men nu är det dax. Hittade denna hos Fru Gårman.

1. Hur gammal är du om 5 år? Ooops, precis fyllda 50. F-n. Var det verkligen

nödvändigt som första fråga??

2. Vem var den sista du träffade? P, som är mamma till barnens kompisar,

när hon hämtade ena sonen efter en em hos oss.


3. Hur lång är du? 0,5 cm kortare än vad jag brukar uppge

4. Vilken var den senaste film du sett? Film? Bra fråga. Vet att jag var iväg

med kompis M, men minns i skrivande stund ta mig tusan inte vad det var vi såg.

5. Vem ringde du senast? En kollega för att boka ett möte i morgon.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Gå försiktigt på parkeringen! Det är

snorhalt!” – till P ovan som var den senaste jag träffade.


7. Vad är dagens planer? Satsar på i morgon – diverse möten, en fotvård,

förhoppningsvis lång lunchpromenad, och så fredagsmys med barnen.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Kombo. Messar helst till x:et.

Ringer till vänner.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta sedan mitten av 60-talet.

10. När såg du senast din mamma? Under julhelgen. Och på lördag ses vi igen,

eftersom hon ska med oss på semester.

11. Vilken ögonfärg har du? Blågrå

12. När vaknade du idag? 06.15. Dels av att klockan ringde, dels av att ena

sonen kröp ner och mös hos mig.

13. Har du någongång hittat en katt? Nej.

14. Vilken är din favoritplats? Där jag har familjen och vänner. Om dessa

sammanfaller med vårt landställe är det bonus.

15. Vilken plats föredrar du minst? Kan nog inte tänka mig något ställe där jag

inte vill vara. Men det är klart, toaletterna i Indien lämnade ju endel övrigt att önska.

16. Var tror du att du befinner dej om 10 år? På samma plats, med ny

familjekonstellation. Hoppas jag.

17. Vad skrämde dej som barn? Drömde ofta om flygande vargar, och

det var inget vidare.

18. Vem fick dej att skratta senast? Barnens upptåg.

19. Är du för ung att äga vinylskivor? Nej, men äger ändå inga. Gjorde

mig av med de jag hade för några år sedan i en flytt.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder? När jag är själv – pyjamas…

22. Hur många kuddar har du sängen? 3

23. Hur många landskap har du bott i? 4 i Sverige. Och så på två utomlandsställen.

24. Har du nångång spytt på fyllan? Spytt på fyllan? Skulle jag? Ja. Tyvärr.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota i skor.

26. Är du social? Ja och nej. Beroende på sammanhang.

27. Vilken är din favoritglass? Vanilj.

28. Vad skulle du göra om du vann 1 miljon? Lösa delar av huslånet.

Resa. Byta bil.

29. Tycker du om kina-mat? Delar av svensk kinamat. Mer för thai om vi

pratar asiatiskt.

30. Tycker du om kaffe? I ♥ Kaffe

31. Vad dricker du till frukost? Vatten. Första kaffet kommer inte förrän jag

anländer kontoret.

32. Sover du på någon särskild sida? Ja, höger sida i sängen. Trots att jag

har tillgång till hela sängen nu för tiden. Och så sover jag på mage.

33. Kan du spela poker? Nja.

34. Tycker du om att mysa? Ja, men det var länge sedan. Förutom med barnen

förstås. Med dem myser jag hela tiden, delvis mot deras vilja.

35. Är du en beroendemänniska? Beroende av rutiner. Ja.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.

37. Vill du ha barn? Är nöjd med mina 3 spöken.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, flytande i tal och

skrift som det står i CV:t. Förstår tyska, men är sopig på att prata. Förstod

swahili till viss del när jag bodde i Kenya.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja. Med sonen som hade falsk krupp.

40. Föredrar du havet eller pool? Havet.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Resor. Upplevelser över lag.

42. Äger du dyra smycken? Min fd vigselring.

43. Har du någongång testat narkotika? Hm, om jag säger att jag rest

jorden runt i början på 90-talet…

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? 1 dl rött vin.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Pass.

46. Välj ett ärr på din kropp? Har bara ett synligt – på handen efter en pudel

när jag var 2. Det osynliga är större, orsakat av den man jag trodde älskade mig…

47. Vad har du för ringsignal? Nokias standard.

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Japp, ett par stycken. Bl.a.

en orange sparkdräkt i frotté. Mellansonen har haft den. Och några klänningar

som kommit fram nu när E och kusin E finns.

49. Flirtar du mycket? Näe, borde väl, så jag kan ”få något”. Fast det är dåligt

med flirtmaterial där jag befinner mig till vardags.

50. Var togs din profilbild för din blogg? Har ingen. Profilbilden på FB är dotterns –

jag jobbar på att komma i ett läge där jag tycker profilbild på mig själv är ok.

51. Kan du byta olja på bilen? Japp. Kan tom byta olja på en vägskrapa.

52. Har du fått fortkörningsböter? Ja och nej. I Sverige 1 gång, när jag skulle skjutsa

Lillasyster till kontraktsskrivning på hennes radhus. I Kenya höll jag på att få, men så

betalade jag polisens barns skolavgift, så slapp jag böter och ett besök i häktet…

53. Vilken var den senaste bok du läste? Galoppmysteriet.

54. Läser du dagstidningen? Pappersversionen – inte fn. På nätet – ja, dagligen.

55. Prenumererar du på nån veckotidning? Privata affärer (månads-) och så

brukar jag hoppa på 3 nummer för 49 kr inklusive present. Jag är hyfsat bra på att

säga upp prenumerationerna i tid, så fn så har jag inget som dimper ned i lådan.

56. Dansar du i bilen? Nope.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rix FM.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Action points hos en kund.

59. När var du i kyrkan senast? På svärfars (fd) begravning i oktober.

60. Vilka personer utmanar du? Den som känner sig manad. Skriv gärna en

kommentar att ni hoppat på listan, så man kan kolla!

 

 

Är du listig?

 

 

.

Kommentarer

Postat av: Fru Gårman

Publicerad 2011-02-03 20:27:54

Vad kul att du tog den! :)

Postat av: KOmpisen C

Publicerad 2011-02-03 21:08:37

Japp. Jag är minsann både listig och stark!

Vad rolig din bligg blivit, mycket att fundera på. Det måste vara åldern! Välkommen halvvägs till 90. Nu är vi alldeles jämnåriga i två månader. Kram till dig och dina gryn

Postat av: -ME-

Publicerad 2011-02-04 10:24:38

Done.

Postat av: Jenni

Publicerad 2011-02-07 10:17:22

Kul lista!

Jag kan inte motstå den...

Kommer upp på min blogg under kvällen förhoppningsvis!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela