Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Foto och prylar

Publicerad 2011-02-02 23:24:35 i Allmänt - osorterat,


I perioder fotograferar jag en hel del. Under andra perioder inte alls.
När jag fotar gör jag det primärt för mig själv, men har även varit med
i Fototriss en hel del, fram tills den där ödesdigra dagen, så inget var
roligt längre... Dels har jag en Canon 400D, dels en liten behändig
IXUS 85. Eller nej visst nej, den slutade ju att funka i somras när jag
klämde in ett för stort batteri (trodde i min enfald att IXUS 70 och 85
hade samma batterier....)

Nåväl, eftersom kameran på mobilen är så usel, så har jag hela hösten
gått och funderat på en ny kompaktkamera eftersom systemkameran
känns lite overkill att släpa runt med i tid och otid. Tummen har dock
satt stopp för inköp ända fram tills idag.






Tänkte jag skulle förgylla min födelsedag med en present till mig själv,
så hastigt och lustigt är jag nu innehavare till en rosa Canon IXUS 105!
Eftersom minneskort och väska från gamla kameran funkar felfritt, så
höll sig totalkostnaden på en rimlig nivå. Nu ska jag på jakt efter mitt
gamla batteri och kolla om det funkar i den ny kameran. Dock inte genom
att testa, utan genom att kolla beteckningen.. Tur att man lär sig något
av sina dumheter!!!

Ska ta den på provtur i morgon.


Vad fotar du med?



.

Kommentarer

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2011-02-03 00:19:07

Mobilen. Men önskar mig verkligen en liten, behändig kamera. Men den måste hålla måttet, mina två (en privat och en jobb) mobiler har väldigt bra kameror. Fast just det ja, min privata mobil har lagt av. Det är synd.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela