Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Motion - att ta sig tid

Publicerad 2011-02-28 13:07:15 i Personligt - välmående,


Jag skyller ibland på att det är svårt att få till motionerandet de veckor
jag har barnen hos mig. Mycket på jobbet är också en bra ursäkt. Eller,
det är ju dåliga ursäkter båda två.

Dålig, eller fel, prioritering är närmare sanningen. Det är synd, för när
jag väl kommer iväg till Sats, eller ut på en promenad, är det så himla
skönt. Och känns bra för både kropp och själ.

Mitt löfte till mig själv är att jag ska ta tillvara på mina luncher. Matlåda
och promenad, åtminstone de dagar jag är på kontoret. Hos kund är det
inte lika enkelt, men kan jag börja i någon ände så är det inte att förringa.


Hur tar du dig tid för motion?


.

Kommentarer

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2011-02-28 14:33:58

Jag kör morgonträning trots att jag är mer död än levande och inte kommer igång förrän efter nästan hela träningspasset. Men det är inte så lätt att komma med undanflykter då. Bara att gå upp lite tidigare och gå iväg. (låter enklare än det faktiskt är)

Postat av: malve

Publicerad 2011-02-28 16:28:38

Mitt i prick! Jobb och barn. Egentligen inga ursäkter för det finns oftast tid om jag tar mej den. Hoppas på att det går lättare när våren gör sitt antågande.

Postat av: Stina

Publicerad 2011-02-28 20:14:34

Mina barn är så stora att det inte går att skylla på dem! ;) Det är bara att prioritera, ge sig på det. Luncher är ju perfekta!



Efter några veckor på exakt samma vikt har jag äntligen gått ner den här veckan.



Kram!

Postat av: Tingeltangel

Publicerad 2011-02-28 20:51:41

Jag kan inte skylla på mina barn. Oftast är det barnen som sparkar på mig så att vi kommer iväg och tränar. Jag skyller på att jag är trött efter jobbet istället. Ingen vidare ursäkt.

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2011-02-28 21:44:57

@Singelmamman - förra träningsomgången körde jag morgonpasset, och nu ska jag börja igen, jag måste bara komma isäng tidigare...



@Malve - ja, jag ställer också mina förhoppningar till våren :)



@Stina - de där platåerna, de är inget vidare :( Skönt att du ser resultat igen!



@Tingeltangel - härligt att du får en spark därbak :) Mina är i "sitta-framför-tv/dator"-ålder och gnäller lite när jag försöker få ut dem.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela