Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Jag längtar efter

Publicerad 2011-01-29 22:00:00 i Personligt - välmående,


en varm famn att krypa upp i, armar runt mig, en hand på min rygg
ett leende som värmer och lyser upp, som tinar mitt inre
en smekning över min kind, en smekning som sänder små stötar runt i mig
en blick som signalerar åtrå, en trånande blick
ett sug i magen av längtan, ett sug i magen som fyller mig med värme
en doft att minnas när jag är ensam, en doft att spara på och tänka fram
ett glas bubbel eller två tillsammans med den som ger allt ovan

att upptäcka nytt
att få lära känna och lära kännas
att få dansa på moln och landa i en vardag
att dela tankar och längtan, drömmar och verklighet
att få vara nära
att ge, dela och få kärlek
att bli sedd som kvinna och älskande

pill i håret & pill på ryggen framför DH, ER eller tom SciFi, om det krävs


Och så längtar jag efter våren förstås. Men det gör vi väl alla??



Vad längtar du efter?


.

Kommentarer

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2011-01-29 23:00:54

Jag längtar efter ungefär samma saker.

Postat av: Singel i storstan

Publicerad 2011-01-30 13:14:48

Jag längtar också efter ungefär samma saker. Men jag försöker att inte tänka på det så mycket. För då blir jag ledsen och känner mig jäävligt ensam.

Postat av: Trollet

Publicerad 2011-01-30 13:55:47

Igår - Syrrans goda mat

Imorse - en längre helg

Prick nu - ingenting

Om en stund - ingen aning, kanske lite mat.

Imorgon - vem vet

Och just nu är våren här kanske jag ska tillägga.

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2011-01-30 22:42:38

@Singelmamman och Singel i storstan



Jag försöker verkligen att inte tänka på det jag saknar/längtar efter, utan glädjas åt det jag har (barnen, och allt annat yada yada), men en ensam lördagkväll med barnen hos pappan (och hans nya), ja då känns det piss, och jag var tvungen att få det ur mig..



@Trollet - jag önskar att jag längtade efter mer realistiska saker, men förutom det jag längtar efter här så har jag det bra, och borde vara nöjd...

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2011-01-31 14:22:21

@Ann Al: jättemoget skrivet - har du inget vettigt att skriva så skriv inget alls. Så barnsligt.



Vet att det inte alls är i närheten men du är alltid välkommen till lillasyster en lördagkväll..jag sitter också ensam, trots att jag är gift. Så borde det ju inte heller vara....

Postat av: Stina

Publicerad 2011-01-31 21:17:45

I lördags längtade jag efter precis samma sak.. ja, i fredags med.. men inte "en" utan efter en specifik "någons" famn, hand, blick etc. I söndags fick jag min beskärda del och mättnad.



Det är ganska mysigt att längta, när det är "någon" istället för "en", men ibland blir jag nästan tokig av längtan ändå.. eftersom vi träffas så sällan, så jag drog in doften från hans hals extra mycket, så jag kan känna den fortfarande nästan. :)



Jag hoppas du hittar "någon" som kan förgylla din vardag, du med! Det är en härlig känsla!!



Kram!

Postat av: Anna

Publicerad 2011-02-01 10:22:35

Just nu längtar jag bara tills mina skitmörtögon slutar klia, rinna och sen gegga igen =(

För din skull önskar jag att du hittar en famn...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela