Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Katastrofläge

Publicerad 2011-01-03 09:17:06 i Personligt - välmående,


Det gick käpprätt åt fanders med min nystart i augusti. Med ca 4 veckor kvar till min födelsedag så får jag operera bort någon väl vald kroppsdel för att nå det mål jag satte i augusti.

På matfronten: Jag har ingen vettig ordning på maten de veckor jag inte har barnen. Jag jobbar sent, och när jag kommer hem åker det som finns i närheten in i munnen. För sent på dagen, fel mat, fel mängd. Fel, helt enkelt.

På motionsfronten: En enveten hosta, som gick över i förkylning, satte stopp för träning i oktober/november. Sen blev jag så full med ursäkter i december (mycket att göra på jobbet, förberedelser för jul, aktiviteter med barnen) att jag inte ens då kom iväg och tränade.

På sömnfronten: Sover för lite. Punkt.

Nu är jag så trött på den kropp som inte alls är jag. Men som huserar mig för närvarande.

NU FÅR DET VARA NOG. Det är katastrofläge, och omedelbara åtgärder krävs. Inte om en vecka. Inte sen. Inte när jag har "sätt in valfritt verb". Nu.

Alltså, idag kl 11.30 skriver jag in mig på viktväktarna. Det har funkat förut, jag vet att det funkar, och det måste funka. Aldrig mer vill jag väga mer än jag vägde när jag skrevs in på BB 10 timmar innan A föddes. Aldrig mer.


Jag tror jag behöver en massa tummar denhär gången. För nu måste det bli ordning.


.

Kommentarer

Postat av: Anguin

Publicerad 2011-01-03 09:23:06

Go girl! Full fart!

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2011-01-03 09:26:32

Jag håller tummarna. Och håller med att det är väldigt svårt att få ordning på mat bland annat när man inte har barnen hos sig. Men du grejar det! Lycka till!

Postat av: Maja Gräddnos

Publicerad 2011-01-03 10:10:30

Bästa motivationsbloggen, tycker jag: http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/



Postat av: Hildur - fixa&dona

Publicerad 2011-01-03 11:02:20

Heja, heja... här hålls tummarna för fullt! Lycka till!

Postat av: Kiddan

Publicerad 2011-01-03 11:37:31

Samma här. Nu J*vlar. Jag kör faktiskt samma ursäkter. Men nu är det slut på det och jag har två-tre veckor med nutrilett framför mej. Två första dagarna har gått hyfsat. Mixar med vanlig mat en ggr om dan dock. Funderar på att köpa SATS-kort. Du tränar väl på SATS i Sollentuna - är det bra? Håller tummarna för dej.

Postat av: H

Publicerad 2011-01-03 11:49:45

Jag håller tummarna!!



Skall själv på en första konsultation hos Cambridgedamen ikväll. Nu jäklar!!



Vi får peppa varandra! :-)



Kram!

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2011-01-03 12:37:40

Och själv ska jag på andra möte på extravagansa idag och börjar en 4-veckors shake kur imorgon! Hejja oss!!!

Postat av: Louise

Publicerad 2011-01-03 14:50:21

Heja dej!!!

Postat av: Maria på Ekollonvägen

Publicerad 2011-01-03 18:11:12

VV vart? Sollentuna?

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2011-01-03 21:06:39

Tack för alla glada tillrop, tummar och annat positivt! Ni med egna bloggar har fått en liten hälsning där :)



@Kiddan - jag hade tänkt rivstarta med ngt sorts pulver, men jag tycker det är så enormt tråkigt, så jag får ta det lite piano och köra vv. Ja, tränar på SATS; tycker det är mycket bra (och så är det 5 min promenad, när jag väljer att gå)



@Lillasyster - hejja oss, inget snack om saken!



@Maria - som sagt, inget VV i Sollentuna. Men Täby kan ju vara ett alternativ varannan måndag om H kan ta unga damen en timme.

Postat av: Kiki

Publicerad 2011-01-03 22:27:44

Tror på dig, så jag håller inte tummarna, utan väljer att göra tumme upp istället! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela