Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Tippning förbjudet

Publicerad 2011-01-11 22:25:14 i Allmänt - irritationsmoment,






Häromnatten hördes ett fruktansvärt brak från mitt (??) tak, och jag tänkte
att nu kom all snö ner. Tittade inte efter så noga, eftersom jag just då inte
hade möjlighet att skotta. Idag när vi kom hem kikade jag dock ut, och ser
att hela uteplatsen är fylld med snö. Går ner i källaren och ser att ena källar-
fönstret (nedanför marknivå) är täckt med snö, så när barnen lagt sig gick
jag ut för att skotta.

Jag skottade. Skottade i drygt en timme. Fi fan vad snö det låg. Har numer
ett berg av snö ute på gräsmattan. Skoveln jag fick låna av en granne var inte
helt optimal eftersom den tunga snön delvis fastnade, men alternativ saknades.

Efter avslutat värv klättrade jag upp på Mount Backyard för att avsyna taket.
Döm om min j-la förvåning när HELA taket fortfarande är TÄKT av snö. Vem
f-n har då dumpat den snö jag med mycket möda har skottat under kvällen?
Och hur ska jag orka ta tag i den mängd som rasar vid nästa blidväder?


Jeeze, vem har en karl att låna ut?


Ja ja, nu har jag iaf tjänat ihop nog många "aktivitetspoäng" för att ta ett glas
vin med gott samvete. Skål!


.

Kommentarer

Postat av: Fru Gårman

Publicerad 2011-01-11 22:53:01

Fördelen med att bo i lägenhet är att någon annan, i vårt fall en snöröjningsfirma, tar hand om sånt där besyr.

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2011-01-11 23:33:54

ja, det hade varit najs. Hade taket behövt skottas hade en firma fått ta det (brf), men det som väl kommer ner, det får man fixa själv...



Just nu efterlyses skottningsvillig yngling - någon som har en son, bror, barnbarn, granne el dyl att låna ut?

Postat av: Anguin

Publicerad 2011-01-12 07:27:00

Skål!

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2011-01-13 22:34:01

anguin - skål själv. Du är inte sugen på att komma upp och skotta lite ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela