Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

♥ ♥ ♥ Älskade StoraSyster ♥ ♥ ♥

Publicerad 2011-06-28 10:21:10 i Personligt - jag själv,


Älskade StoraSyster. Nu har du fått ro. Nu finns inga smärtor,
ingen oro, inget som tynger dig. Nu behöver du inte längre bära
ditt ok dolt från oss andra. Inatt släppte du taget om det vi kallar
livet och verkligheten, och försvann till något annat rum.

Jag vet inte vad som kommer sedan. Om det kommer något.
Om man tror att där finns något som väntar, ja då gör det nog
det. Jag minns när vår farmor gick bort; hur vi några dagar efter
hennes begravning pratade om henne, och det visade sig att vi
båda haft "besök" i drömmen - nästan samma dröm. Hur farmor
meddelat att allt var bra, att det var ljust, och att farfar var där.
Visst var det förunderligt? Men det skänkte tröst. Tröst i vår sorg.

Det skänker tröst att veta att du nog finns där bland vänner som
gått tidigare. Barnen sa direkt att du nog finns hos Gammi och
Coco, och kanske deras farfar, bland molnen nu. Att du får dansa
utan smärta, plocka sommarens blomster & känna vinden smeka
din kind.

Älskade StoraSyster, i denna stund tänker jag på L och barnen,
på pappa U, på dina nära vänner. Tänker med glädje på dig och
mig - det som varit under alla år. Vi var systrar "by choice",
inget direkt blodsband utan du valde ut mig till syster när jag var
alldeles ny.

Vi sörjer, och hoppas att du fått ro.


♥ ♥ ♥


.

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2011-06-28 20:12:27

Trist! Kram!

Postat av: Louise

Publicerad 2011-06-28 21:10:35

Åh, kram

Postat av: Maria på Ekollonvägen

Publicerad 2011-06-29 09:16:39

Kram <3



Du vet vart jag finns!!!

Postat av: Ann

Publicerad 2011-06-29 09:30:14

Jag kan se henne dansa utan smärta. Så vackert du skrivit om henne, om er och om allt hon betytt för många.

Postat av: Åsa R

Publicerad 2011-06-29 15:02:14

Jag beklagar...

Postat av: Lotten

Publicerad 2011-07-02 23:26:33

Kramar

Postat av: Anna

Publicerad 2011-07-03 08:30:50

Stor kram!

Postat av: Vandrar

Publicerad 2011-07-03 16:27:00

Det är inte enkelt att veta vad som finns bortom det vi är just nu, men en sak är säker att så länge någon minns så finns man någonstans;



Så minns alla goda saker och skratta åt roliga minnen, då finns hon i varje fall hos dig!

Postat av: Anna

Publicerad 2011-07-05 11:53:23

Åh... Kram!

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2011-07-08 22:15:36

Tack alla!



Svårt att greppa allt, även om vi förstås förstod vad som skulle ske inom kort. Ändå går ju inte att förbereda sig.



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela