Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

New York i bilder

Publicerad 2011-06-15 15:00:00 i Semester - Diverse,


Redan varit hemma mer än en vecka efter våra 5 dagar
i New York - time flies... Hann knappt hem så hittade jag
billiga biljetter dit i november - gissa om det suger i res-
tarmen. Eller om det var shopping dito?!

Alla miniatyrer är klickbara.

Vi började med 2 dagar på Long Island. Träffade barn-
domsvän som tog oss på major shopping. We like!





Packade våra redan då fullastad väskor och tog tåget
till Manhattan och vårt hotell på 35th Street (Midtown -
nästa gång bor jag i Chelsea).





Metro till Battery Park, och det här var det närmsta vi kom
Statue of Liberty.

En av de nya byggnaderna på Ground Zero.

Parkering á la Manhattan.




Västerut i solnedgång.

ESB
, för dagen i blå/vit skrud

Chrysler Building
. Det blåste kallt på toppen.




Times Square. Turistfälla :) Toys 'r us. Galet mycket prylar.

Tog vår tillflykt till Central Park istället. Ett glas bubbel på
The Boat House. Madde syntes inte till. Upp till reservoaren,
men ingen löprunda. Tjejmilen 2012 kanske?

Apple Store 5th Avenue. Så läckert. Fast shoppingen på den
fronten var redan avklarad "out of town" = inga köer!





Eataly. Riktigt häftig matupplevelse. Men om du tar ett glas
vin i väntan på att få ett bord - fastna inte i baren utan mingla!

Älskar hur alla byggnader är upplysta på kvällen - både inifrån
och på utsidan.

Chelsea Market - väl värt ett besök!


Har varit på Manhattan förut, så Top10 är avverkade. Ny
favorit på listan, och som säkert kvalar in över sevärdheter
är The High Line. Byggd på 30-talet och verksam i ca 50 år
var detta en järnvägslinje uppe i luften för transport av gods
till industriområdet från hamnen. Skulle monteras ned men
har en grupp bildades och nu har man iordningställt 2/3 som
promenadstråk med mycket grönska och inspirerande ute-
design.






.





Kommentarer

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2011-06-15 21:22:45

Åh, så mycket du hann med! Och jag läste just om parken på den gamla järnvägen. Den ska jag se nästa gång jag är där.

Postat av: Fru Gårman

Publicerad 2011-06-16 00:40:51

Gud vad härligt! Jag vill också till NY nån gång. Men vi är precis hemkomna från London och nu har jag bokat igen, till slutet av september... :D

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2011-06-16 21:55:55

@Singelmamman - ja, vi låg inte direkt på latsidan :) Som tur är hade vi alla 3 ungefär samma inställning till vad vi ville göra, och hur. Ska du med i november?!



@Fru Gårman - ska se vilka möjligheter det finns att åka över i november; resesällskap är välkommet :)

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2011-06-19 11:41:53

Fasiken alltså, novemberresan låter helt underbar. Jag hoppas att jag får besked om nytt jobb jag sökt. Får jag det följer jag med!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela