Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Klassträff 30 år

Publicerad 2011-03-15 23:01:23 i Allmänt - viktigt i livet,


Holy smoke - det är 30 år sedan jag gick ur 9:an. Jag? 30 år?
Hur kan det komma sig? Att det plötsligt gått 30 år sedan vi stod
som gapiga 16-åringar (nåja, jag var bara 15) på skolgården??

För 2-3 månader sedan kom en inbjudan från Klassträff.com om
återträff. Kände direkt att det var något jag inte hade lust med.
4-500 fd 9-nde klassare från 1981. Kollade runt lite på FB om jag
kunde hitta några namn. Fick träff på ett par. Messade en av dem.
"Vad tror du om en egen återträff, bara våra klasser 9A-9C".
Han nappade direkt!!

Ikväll har jag suttit med min klasslista (från ovan nämnda fest-
arrangör) och ringt runt. Överlag positiv respons. Alla kunde
inte det föreslagna datumet, men inget är ju hugget i sten. Kul att
prata med klasskompisar man inte hört av på faktiskt 30 år.
Kände tom igen rösten på alla!!!!

Ser fram emot att vi får ihop en date. Oavsett antal. Det viktiga
är att vi som kommer ser fram emot det. Tycker det ska bli kul.
Om vi sedan är 25 eller 65 pers - spelar roll, liksom.


När jubilerar du?


-

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela