Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Konst

Publicerad 2011-03-13 22:28:02 i Freja - allmänt,


Vad har du på väggarna?

Än har jag förvånansvärt lite. Jag har ju ändå bott här i 10 månader.
Men jag funderar. Var de olika tavlorna jag har ska hänga. Om jag
ska byta ut något. Förnya. Hur de ska hänga. Rak överkant. Rak
nederkant. Centrerat. I grupp. Eller ska jag göra det lätt för mig och
skruva upp en tavellist. Sen beror det ju på om soffan ska stå där
den står. Och om jag ska tänka om vad det gäller alla barnfoton.



Ebba, knappt 2,5 år (med benäget bistånd från fröken på dagis)


Mina alster är en blandning av foton på barnen (galleri i trapphuset),
teckningar gjorda av barnen (nu är det nog bara E som får hänga i
allmänna utrymmen...), akvareller, foton (inte barnen), litografier,
olja, och någon enstaka plansch (á la karta).


.

Kommentarer

Postat av: -ME-

Publicerad 2011-03-14 11:27:59

Du, den där är så läcker att du skulle kunna gör litografier och sälja! Jag tror jag tar ner mina egenmålade nästa gång Ebba kommer, hon kommer bara garva åt min tafflighet.

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2011-03-14 12:25:57

:) Hjärtat är i frigolit och sedan målat. Vet i ärlighetens namn inte hur mycket E har gjort, men den har hedersplats hemma iaf.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela