Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Längtan

Publicerad 2011-03-31 23:30:14 i Personligt - barnen,


Jag längtar efter mina 3 små troll så det gör ont i magen. 9 dagar sedan vi sågs.
Jag kan ärligt inte komma ihåg om jag varit ifrån killarna så många dagar någonsin
förut. Jag vet att jag definitivt aldrig varit ifrån lilla loppan så länge tidigare.

1 vecka med killarna. 6 dagar med lusen. Det är nog max.

Det gör mig orolig inför sommaren. Vi har ännu inte pratat om hur vi ska göra med
sommarledigheten. Jag vet att barnens pappa ska vara borta i 2 veckor, så där har
jag iaf barnen 14 dagar på raken. Men resten? Vill han oxå ha 2, kanske tom 3 hela,
veckor på raken?

Förra sommaren hade han barnen ströveckor, och jag fick ett långt pass. Rent ego-
istiskt passar det mig perfekt. Men barnen? Precis som jag saknar dem när de nu
varit hos pappa i 9 dagar, så saknar de väl sin pappa när de varit med mig i 3-4 v?

Vi skypade en stund på sena kvällen idag. H gav mig tårar i ögonen när han sa att
han saknade mig, älskade mig och önskade att det var lördag eftermiddag. A
medgav att han oxå såg fram emot lördag. Det var en faslig tur, för min del, att
den unga damen sov redan. Jag hade nog bölat ögonen ur mig om hon hade varit
med.

Känns som att morgondagen mest blir en transportsträcka... Bör nog hitta på något
att sysselsätta mig med tills taxin kommer vid 14.30. Blir en lång dag annars!!


.


Kommentarer

Postat av: -ME-

Publicerad 2011-04-01 02:53:08

Det är klart du längtar efter dem! Tänk så hemskt om du inte gjorde det...



Men nu är du snart hemma igen, och det verkar som om du haft en fantastisk semester? Sommarens bekymmer behöver du nog inte oroa dig för nu och tre veckor på raken - tja, det tror jag inte ni är redo för än, så det lär inte hända. Nåt veto har väl du och barnen?

Postat av: -ME-

Publicerad 2011-04-01 02:53:31

Det är klart du längtar efter dem! Tänk så hemskt om du inte gjorde det...



Men nu är du snart hemma igen, och det verkar som om du haft en fantastisk semester? Sommarens bekymmer behöver du nog inte oroa dig för nu och tre veckor på raken - tja, det tror jag inte ni är redo för än, så det lär inte hända. Nåt veto har väl du och barnen?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela