Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Lite mer om mig

Publicerad 2011-03-07 18:15:19 i Allmänt - enkäter,


Hos Sus hittade jag en "vill ni veta mer om"-enkät, och eftersom
det var några dagar sedan jag svarade på en enkät så är det väl
dax igen! Svaren är alldeles egna, även om jag nog kunnat kopiera
några från Sus.

Skor: Seglarskor, så 80-tal men så bekvämt. Loafers. Scholl. Syster
klagar ständigt på mitt dåliga skoutbud. En dag ska jag göra bot och
bättring. Men jag köpte nya låga boots i höstas. Så det så.

Sneakers: Converse! Tuggummirosa och svarta. Köpta till bra pris
i Skottland i våras. Nu hägrar snart USA, och då kan jag tänka mig
ett par vita. Och kanske något mer i färg. Räknar med en viss pris-
skillnad.

Jeans: Lindex. Short. Men snart öppnar sig en ny marknad. Om si
sådär 8-10 kg så!! Har fått tips om Kapp-Ahl. Längtar efter annat. Har
ett par MarcoPolo från förra gången det begav sig. Fast det var förstås
innan da kidz, så höfterna får jag väl lämna annorstädes om jag ska
få på mig dem.

T-shirt: Flash. Både vanliga t-shirt och så tenniströjor (återigen,
till lillasysters förtret...). Snart tänker jag satsa på Esprit. Och mer
figurnära. Om sådär 8-10 kg, som sagt.

Underkläder: Triumph. De jag inte får till jul köper jag alldeles själv.

Väska: En svart i skinn. Mycket lik den förra bruna i skinn. Samma
märke faktiskt. Jag byter typ varje säsong. Men så använder jag den
tills det är bytesdax igen. Inga parallellspår. Hur ska man få med sig
allt då?

Plånbok: Har äntligen tagit mitt förnuft till fånga och bytt ut den lilla
korthållaren från Designtorget till en rejäl plånka. Mest kvitton dock!

Solglasögon: Märkesvarianten med slipade glas. Dags att byta. Har
nog avverkat 3 par vanliga sedan jag skaffade solglajjorna, så styrkan
är nog i behov av uppdatering.

Klocka: Efter att ha varit klocklös sedan A föddes har jag en svart
och en cerise Jet Set (utan bling bling) som jag föll för i julruschen.
Plus den fina jag fick av syrrani present. Men den behöver nytt batteri.

Smycken: Mina barn runt halsen. Fd vigselringen på andra handen.
Ibland örhängen, framförallt de jag fått av barnen.

TV: En platt i vardagsrummet. En bumling i gästrummet. Snart en
liten platt på sovrumsväggen. Ska bara få tummen ur.

Mobiltelefon: Nokia. Från jobbet. Räknar med att övertyga chefen
om behovet av en iPhone inom kort.

Dator: HP. Via jobbet. Behöver uppgraderas dock. Även det via jobbet.

Lotion: Dove.

Deoderant: Dove.

Schampoo/Balsam: Dove. Märkestrogen? Ja.

Tandkräm: Sensodyne. På min tandläkares inrådan. Utan slipmedel.

Tvål: IKEA Family. Storpack. Mest till händerna.

Parfym: Issey Miyake. Och några till. Är dock mer sporadisk i mitt
användande av parfymer.

Mineralvatten: Soda stream. Igen. Hade en period utan kolsyrepatron.

Vin: Sydafrikanskt. Eller australiensiskt. Snart ska jag dricka vin i
Stellenbosh. Rött och vitt. Och rosé. Hoppas någon vill köra bilen.

Drink: GT. Eller campari och Schweppes Russian. Fast mest på sommaren.

Bröd: Grovt. Mörkt. Surdeg. Eller färsk baguette på plats i vid Rivieran.

Mat: Thai. Älgbiff med rotsaker i ugn. Sushi. Och allt som någon anann
lagat med kärlek och bjuder mig på.

Glass: Hellre sorbet. Annars Ben och Jerry. I alldeles lagom mängd.

Godis. Lakrits. Minstrels (vem blir först att importera kommersiellt?)

Säng: IKEA. 160 cm Brimnes. Med näst värsta resårmadrassen. Och
bäddmadrass som är som en tempur. Me like!

Magasin: Hus & Hem. Tara. Mama. Sköna Hem. Allt om Trädgård.
Hoppar på 3-nummersprenumerationerna, och är bra på att komma
ihåg att säga upp dem i tid. Väljer oftast ett extra nummer isf prylen.


Vem är du?


.

Kommentarer

Postat av: vardagsgladje

Publicerad 2011-03-07 21:18:26

mmm...den bäddmadrassen har jag oxå. Najs:-)

Postat av: Sus

Publicerad 2011-03-09 13:12:28

Hej!

Biljetten är din om du vill ha den =)

Postat av: Stina

Publicerad 2011-03-09 19:23:32

Ang icke-väskan, så funkar jackfickor toppen! ;) Dessutom har jag lärt mig ett knep av mina tonåringar, mobilen stoppar man i bh:n om man inte har jackan på sig. ;)

Postat av: Susanne

Publicerad 2011-03-10 09:44:02

Jag är en läsare som hittade hit sent igår kväll, vilken fin blogg du har! Själv bor jag i Sth, har ett barn och två hundar :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela