Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

2 down, 3 to go

Publicerad 2011-05-27 21:57:41 i Allmänt - vardagsliv,


Idag har det varit fullt i stugan. Förutom mina 3 egna juveler
har vi haft (och har fortfarande) Lillasysters 2 pärlor här.

Lillasyster är på galej med jobbet, och då får barnen vara
här. Killarna gick hem själva från skolan och småtjejerna
hängde med mig till Centrum. Varför, jag säger varför, kan
jag inte få till planeringen så att jag slipper ICA en fredag
vid 17?? Helt otroligt.

Hur som, pizzadelar inhandlades och monterades, middag
intogs, och sedan var killarna som bortblåsta. Dök nyss upp
och ville ha fredagsmys. Snacka om att de ljusa kvällarna
ställer till det i dygnsrytmen.

Småtjejerna sover sedan någon timme - i varsin säng i
gästrummet, och jag har fått mig ett glas vin. Lugnet lägger
sig så smått...


.

Kommentarer

Postat av: Kiddan

Publicerad 2011-05-28 09:11:35

Vad mysigt du har det!

Postat av: Kiddan

Publicerad 2011-05-28 09:11:49

Vad mysigt du har det!

Postat av: lovisa

Publicerad 2011-05-28 09:29:36

Godmorgon:)

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-06-04 14:36:51

Jag vet! Kvantum fredag kl 17 är mardrömmen. Jag hamnar där jag också och svär varje gång samtigt som jag tackar Gud för butiksbananen.

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-06-04 14:37:22

Jag vet! Kvantum fredag kl 17 är mardrömmen. Jag hamnar där jag också och svär varje gång samtigt som jag tackar Gud för butiksbananen.

Postat av: Hallakulle bygger bo

Publicerad 2011-06-04 14:39:44

Det var jag som skrev dubbelt... Nu blev det en tredje kommentar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela