Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Det snöar

Publicerad 2011-05-03 22:15:00 i Årstider/Högtider - vår,


Eftersom alla andra kommenterar snöfallet får jag väl gör det jag med.

Låter Ebbas förtjusta och förvånade kommentarer tala för sig själva

Kl. 06.45 i vardagsrummet, mot väster:
Mamma, titta det snöar. Det är vinter igen!

Kl. 07.30 utanför ytterdörren, mot öster:
Mamma, det snöar här oxå! Måste ha stövlar!

Kl. 07.45, på förskolans parkering, 5 min bort
Mamma, snö på dagis. Har vi pulka?



På lördag ska det blir 18 grader. Och kolla sedan... Vad skulle den här
snön vara bra för?






.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela