Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Värsta utsikten

Publicerad 2011-05-25 21:28:24 i Allmänt - vardagsliv,


Wow, att det kunde bli så bra! Det hade det garanterat inte
blivit om jag stått för genomförandet.

Mina fönster - man kan knappt tro att de är desamma som
i morse. Haleluja!

Fast vägen dit var lite krokig. Rut tar även hand om städning
i mitt hus. Eller Rut nr 1. Rut nr 2 skulle fixa rutorna. Rut 1 &
Rut 2 kommer från samma företag. Då kan man ju utgå från
att 2an får nycklar att ta sig in i mitt hus. Och inte ringer när
jag sitter mitt i en konferangs. På Kungsholmen.

"Va? Städar vi hos dig?" - kanske dax att sälja på dem ett
CRM-system. Så de ser att jag är samma kund oavsett om
det gäller att moppa golv eller fixa rutor...

Nåväl, när jag kom hem var det iaf en helt annan utsikt. Får
passa på att njuta innan E kollar läget, för då blir det fullt med
små fingeravtryck igen.


Som sagt, ser du vårsolen där ute?



.

Kommentarer

Postat av: Trebarnsmamman

Publicerad 2011-05-26 09:58:39

Ja, jag ser solen tack vare Rutger! Han är väldigt trevlig och väldigt bra på att pusa fönster. Han putsar mina, några andras och så rutorna på slottet (dock inte kungliga slottet utan ett annat slott). Så jag har liksom lite kunglig touch på mina fönster...

Postat av: -ME-

Publicerad 2011-05-26 10:37:02

Nä. Rut städar här med och Ruts chef är världens bästa fönsterputsare, men jag har inte fått tummen ur och ringt honom. I pollensäsong kändes det onödigt. Nu börjar det bli dags. Och då är han väl fullbokad...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela