Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

11-11-11 11:11

Publicerad 2011-11-11 11:11:00 i Allmänt - osorterat,


Eftersom alla andra bloggar om dagens häftiga datum, så får jag väl slå till jag med.

Jag gillar siffor i olika kombinationer, men tror inte det finns något magiskt med just dagens datum. Annat än att det ser lite häftigt ut. Det är ju klart, skulle man ändå slå till och förlova eller gifta sig så är det väl lite extra kul en dag som denna. Och kanske en garanti för att den andra hälften ska kunna komma ihåg datumet i framtiden??

Att födas idag, som lilla Älva, är nog även det speciellt. Om inte annat har hon ju blivit uppmärksammad i pressen :)

Snart ser vi 11-12-13 14:15 på displayen. Då lär väl många ha sitt lussefika runt om på kontoren, så det blir ju lite festligare än dagens klockslag, då jag personligen skriver detta för att strax gå och äta lunch.

Ett annat datum liknande kommande lucias sifferföljd är 07-08-09. Då föddes mosters allra bästaste Elly. Och lite drygt året senare, 08-08-08 gifte sig fina Elli med sin Per.

Avslutningsvis lite kuriosa om dagen idag: I Kina firas "Singlarnas dag" (man skulle kanske varit där??), Första Världskriget tog slut 11 nov 1918, och Mårten har namnsdag. Mårten Gås firas dock redan den 10 nov, så det är passé.



.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela